Den årlige klubbkampen mellom Konnerud og Holmestrand (Galleberg og Holmestrand bridgeklubber er slått sammen under navnet Holmestrand bridgklubb) spilles i år på Sørvangen med Kponnerud som arrangør. Spilledagene 5.11, 12.11 og 19.11. Påmeldingsliste legges ut på spillekveldene fra og med 15.10. Startkontingent kr 250 pr. spiller for hele turneringen betales første spillekveld. Påmelding kan også skje via telefon eller e-post, tlf. 97148187 eller olav.vee@online.no. Siste frist for påmelding er søndag 3.11.
19.okt. KM singel, Skei. AVLYST.
Påmelding
Tirsdag 29 OKT spiller vi singel.
Til den turneringen må jeg ha påmelding for at det skal passe med antall spillere.
Du kan melde deg på i klubben i morgen, den (22/10) eller til Stig på tlf 98004010
SJ
Resultat 17.10.
1. Torill Haakenstad - Olav Hjerkinn 16.90. 2. Sofie G Sjødal - Agnethe H Kjensli 11.00. 3. Espen Bård Johansen - Rolf H Hansen 10.10. 4. Roar Larsen - Leif Larsen 7.90. 5. Andreas Jansen - Per Storjord 6.00. 6. Dag Amund Lie - Øyvind Bronken 3.40. 7. Roger Kristiansen - Per Sletten 2.30. 8. Svein Elvevold - Turid Bjørnå 0.00. 9. Knut Karlsen - Karl Johan Bjørn -4.50. 10. Rolf Thorsen - Gøte Bertelsen -25.90. 11. Harald Molteberg - Per Gunnar Frislid -29.30.
Klar seier til Torill etter å ha utklasset Sofie og Agnethe i nestsiste runde - eller var "selvskudd" av juniorverdensmesterne? Men så hadde vi en flying start da mot Turid og Svein denne kvelden. Turid skulle lure meg ved å underspille spar fra esset, noe som førte til +159,90 poeng til oss på landsbasis da jeg gikk opp med kongen. (Spill 3.) I spill 1 var det fordelinger:
AJ4
6432
A1087
A7
K9 Q108532
Q9875 J
KQJ43 962
J 1085
76
Ak10
5
KQ96432
Torill åpnet i N med 1 ruter. Svein hoppet inn med 2 spar og jeg overmeldte 3 spar = spørsmål etter hold.
Turid doblet = honnør, Torill 3 NT = har hold og Svein 4 spar.
Hva nå? Jeg vurderte 6 kløver, men fant ut at makker kunne avgjøre og det gikk pass hos Turid og DOBLER hos Torill! Det er en liten fleip bak dette, for vi har "brukt kjeft" på Torill for at hun ikke har doblet motparten og latt dem slippe billig. Forrige klubbkveld prøvde hun seg med en dobling av sin kjære makker Knut som var i 3 hjerter. Det resulterte i 1130 til Leif og Knut og jeg fikk skylda fordi jeg meldte inn! Torill fikk honnør av Simon for motet!
Nå lot jeg doblinga stå og Elleville gikk 500 i beit - akkurat nok til å få topp i klubben. På landsbasis hadde 4 par fått hjem 6 kløver. Gøte og Per Gunnar hadde også fått 12 stikk i kløverkontrakt. Muligens kan leserne selv prøve å finne ut om det er en skvis i 6 kløver med ruter Konge ut? 500 inn ga nye 150 poeng på landsbasis, men tilsammen holdt det kun til 58.35% og en 51. plass. Sofie og Agnethe som ble nr 2 i klubben fikk bare 49.66% på landsbasis.
Vel møtt neste gang!
21.10.2019 20:49
4959 Geir Olav Tislevoll
Tags:
På Borhaug barneskole i Farsund kommune har 3. og 4.klassingene tilbud om litt uvanlig undervising etter skoletid på mandagene. De lærer om bridge!
Særlig blant 3.klassingene (ble først annonsert for dem) er det et stort flertall av elevene som så langt er med, og kanskje kommer det med flere etter hvert.
Helge Mæsel, Siri Sandnes og Marianne Harding underviser, og tiltaket er veldig populært. Forrige mandag var avisa på plass og gjorde en reportasje om opplegget (Lister24.no).
Marianne Harding forteller at et av målene er en buss med unger fra Borhaug til juniorleiren i 2021.
Kjempebra opplegg!
Marianne Harding sier: "Vi har skrevet ned opplegget om noen har lyst til å prøve på noe lignende".
Forhåpentligvis vil flere følge opp med slikt andre steder i landet. Det foregår som tidligere meldt undervisning noen flere steder i Norge, og har du historier om slike flotte tiltak som kanskje ikke har fått noe særlig publisitet, send noen ord!
Marianne forteller om bridge til lydhøre barn på Borhaug barneskole
« Forrige Neste » 1... 5504 5505 5506 5507 5508 5509 5510 5511 5512 5513 5514 5515 5516 5517 ...12019