Nå kan dere kontrollere. Pass er tatt vekk og resultatene ble mye forandret. Kortfila viser fordelinga, under den står en analyse som sier hvor mange stikk som egentlig skulle vært tatt i spillet. Den kan være verdt å studere.
6 oktober spilte vi 6 runde av klubbmesterskapet med deltakelse av 13 par. Gro og Kai vant. Svein og Håvard nle nr 2 og Frank Ola og Arvid delte 3 plassen med Knut B og Jan Hugo. Vi gratulerer.
13 oktober spilte vi 7 runde av klubbmesterskapet med deltakelse av 12 par. Martin og Ronny vant, Svein og Jan R ble nr 2 og Gro og Kai delte 3 plassen med Kjell og Leif Magnar. Vi gratulerer.
Som følge av en korreksjon ble det endringer i resultatlisten fra omgang 2 i Holmestrand. De nye resultatene er å finne på Holmestrand sin hjemmeside.
19 par deltok i omgang 2 i forhold til 23 par i åpningsomgangen i Horten. Deltakelsen denne gang var jevn med 6 par fra Holmestrand, 6 par fra Galleberg, 6 par fra Horten og det ene fellesparet fra Horten/Holmestrand. Også denne gangen ble det hjemme dominans, dog ikke like suverent som i omgang 1 da det ble 5. dobbelt til arrangørklubben. Nå stoppet det på dobbelt. Galleberg har noe å strekke seg mot i avslutningsomgangen.
4 par var i en særklasse. De 2 øverste plassene gikk til far/sønn-par :) Aller beste ble Kjell og Frede Bugge med Bjørn og Simen Helgeby på plassen bak. Siste pallplassen gikk til Ludvig Guldal – Vidar Sund, Galleberg. Deretter fulgte Stian S. Helgeby – Odd A. Frydenberg, Holmestrand på 4. mens vi denne gang finner beste par fra Horten nede på 5. plass. Den plassen gikk til Tom Eriksen – Bjørg Tvinnerheim. Erling Galleberg – Einar Nyork, Galleberg kapret 6. plassen.
Trykk her for å komme til detaljer fra omgang 2
Turneringen som inngår i kretscupen, ble spilt den 11. oktober. Det deltok 17 par og det ble spilt 51 spill. Resultatet for de beste ble slik:
Detaljer finnes her>>>
på pene 64,29 mens Stein og Trond på neste fikk 62,50. Annika og Rigmor fulgte også got opp med sine 59,52. Det er spilt bare 3 kvelder i høstserien og sammendraget vil bli med etter neste kveld.
Nå er det viktig å få med lag i Gauldals-serien som starter allerede 29.oktober og arrangers i kretsens regi med Berkåk og Oppdal BK'er som turneringsansvarlige
.
25 par deltok 6. spillekveld av Høstcupen 2015 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Almar Olsen - Rolf Lehn på andre og Tommy Elde - Robert Lehn på tredje.
B-pulja ble vunnet av Per Idar Hoel - Jorunn Ovesen foran Unn Halvorsen - Fritz Stranda på andre og Jorunn Nordvoll .- Annelise Sundberg på tredje.
Resultater A-pulja, B-pulja
Sesongstarten er seig å dra igang, kanskje var det også Norges sjanser for EM-spill som holdt de store massene hjemme; det var "kun" fire bord tilstede i Heggeriset i går. Sjøl om redaktøren sjøl sitter i glasshus manes det til samling i bånn slik at vi har flere med neste gang. Det bør la seg gjøre å stille både 5 og 6 bord nå som tryslingene er med oss.
Odd Harald og Geir vant kvelden, men i spillet under ble Geir finta ut på sidelinja. Med denne oppbygginga er det kanskje lettere å se poenget?
Geir skal spille 4 hjerter fra syds hånd i et uforstyrra meldeforløp, og ut fra vår helt i vest kommer hjerter-9, dekket av knekt, konge og Geir sitt ess. Hvordan ville du lagt an spilleføringa?
Det har noen ganger betydning hva slags kontrakt du er i. Med korta under er 4 spar en helt grei endestasjon, men noen klarer ikke holde seg og presser på til slem; 6 spar. For ekstra interesse kan vi late som om det er lagkamp:
Du sitter dermed i syd og skal ha 12 stikk, vest spiller ruteress ut, og fortsetter med liten ruter. Nå skal du ha resten, hva gjør du?
« Forrige Neste » 1... 3358 3359 3360 3361 3362 3363 3364 3365 3366 3367 3368 3369 3370 3371 ...12019