Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120184 treff

Trekning NM-lag

12.10.2015

Asker stiller med fem lag i NM. Nummerering av lagene er tilfeldig. 

Asker BK 1 Lars Urholt Harald Skretting Svein Magne Granheim Audun Follestad

Asker BK 2 Einar Størkersen Roger Olafsen Bernt Ivar Amundsen Olav Førde Harald Johan Bergmann

Asker BK 3 Thorbjørn Willoch Elias Lofnes Græger Pål Harreschou Arvid Hilstad

Asker BK 4 Henrik Lund Kristin Vigander Sverre Arntzen Anders Aarø

Asker BK 5 Knut S. Brinchmann Paolo Romanello Audun Røneid Heidi Røneid 

1. og 2. runde skal spilles innen 13. desember. Trykk "Les mere..." for å se kampoppsett for våre lag.

Trekning NM-lag

Les mer...

kveldsidyll

kveldsidyll

 

kveldstime

kveldstime

 

Mandag 12.10.15

12.10.2015
I kveld var det Svein Grimstad og Atle Evensen som vant. Vi gratulerer.
Mandag 12.10.15

WBF har gitt Fisher/Schwartz vann på mølla

12.10.2015 22:03

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Under VM i Chennai kom WBF med en uttalelse der de blant annet sier dette: "the WBF does not approve of the current lynch mob mentality and approach that is being utilised by a small number of people"

Oversatt omtrent: "World Bridge Federation godkjenner ikke den aktuelle/pågående lynsje og mobbementaliteten, og støtter ikke de tilnærmelsene som har blitt presentert av et lite antall mennesker." Et annet sted i den samme artikkelen bruker WBF ordet "cangaroo court" som beskrivelse på den jobben et stort antall bridgespillere har lagt ned for å avsløre uregelmessigheter.

Det er vanskelilg å lese dette på noen annen måte enn at WBF tar avstand fra framgangsmåten som er benyttet for å kle av et antall juksemakerpar. Boye har fått en støtte og oppbakking knapt noen organsisasjon som ligner på den måten som internasjonal bridge organsiseres på, noen gang har fått fra sine medlemmer. Med andre ord har vi et verdensforbund som er totalt på kollisjonskurs med sine medlemmer og sine medlemmers interesse. 99% av de mange tusen innlegg og meldinger som har kommet på blant annet bridgewinners.com og på newinbridge.com, har vært støttende til Boye.

Ja, en kan helt sikkert diskutere framgangsmåter. Jeg har selv stilt spørsmålstegn med strategi, men det viser seg at Boye har rett i at vi har en organisjon som ikke evner å innse alvoret i denne saken. Det er svært uheldig når WBF uttaler seg på en måte som gjør at Lotan Fisher og Ron Schwartz føler at de før støtte, så mye støtte at de går ut med dette. Innholdet er ikke overraskende et angrep på de personene som har lagt fram bevis på juks. Bevis alle oppegående bridgespillende mennesker vil si er drepende. Fisher/Schwartz klarer faktisk å snu saken på hodet,  til at WBF må ta aksjon for å etterforske og dømme de personene som har lagt fram bevisene, ("we call for an immediate investigation regarding the persons and hidden interests that are behind the recent malicious smear campaign against us."),  i stedet for at WBF skal etterforske de påståtte juksebeskyldningene. Sitat fra Fisher/Schwarz: "We embrace wholeheartedly the recent statement by the WBF"  Oversatt: "Vi omfavner helhjertet WBF sin nylige uttalelse".

Isralerne klarer imidlertid ikke å få med seg at når det gjelder innholdet i saken, så sier (heldigvis og gudskjelov) WBF ikke så mye. De nevner "uskyldige par", men selv WBF tror jeg ikke i denne saken mener at de mistenkte parene er uskyldige. Skulle jeg ta feil i det siste, er det er skandale større enn noen. For meg et det utrolig at ikke lederne våre er så takknemlige som det kan gå an for at noen endelig har klart å legge fram bevis på at det forekommer juks. Målet helliger noen ganger midlene.

På kort sikt hviler det slik jeg ser det, et stort ansvar på det europeiske bridgeforbundet (EBL) å få fortgang i den formelle siden av saken. Det må snarest utarbeides en tiltale og det må lages en framdriftsplan for å få disse tre parene dømt eller frikjent. Bridgen kan ikke leve med at saken henger i lufta på den måten den gjør i dag. Det er verdt å merke seg at WBF og ACBL (det amerikanske bridgeforbundet) toer sine hender og sier at "dette er en sak som angår europeere og derfor må EBL ta føringen". Det er lett å mene mye om slike holdninger.

På lengre sikt må det utarbeides retningslinjer for hvordan slike saker skal håndteres i framtiden. Også Boye vil være enig i at dette er untakstilstand, men når ingenting annet hjelper, er sivil ulydighet en akseptert handlingsmåte. Likevel, framtid er framtid. Nå må det handles fra de organer vi har  valgt til å gjøre jobben. NBF har bedt personer i EBL vurdere sine stillinger. Nå har de en siste sjanse til å vise hva de duger til.

_______________________________________________________________

Diverse påmeldingslinker

07.10.2015

Fremdeles ledige plasser, så skynd dere å meld dere på.

 

KM Lag, går 17. Oktober på Tusenhjemmet - link her: bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1712

Ladies Invitasional på Mo i Rana 31. Oktober - Mix Turnering med hyggelig middag etterpå.  Påmeling her: bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1583

4. Divisjon, avdeling Salten.  Tusenhjemmet 15-16  November ( 1. helg) : Påmelding her: bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1711

 

 

 

Diverse påmeldingslinker

Oktoberturneringen

28.10.2015

4. kveld av oktoberturneringen (28/10) ble vunnet av:
Olav R. & Per Tobias  62,5 %  Gratulerer!

Også 3. kveld av oktoberturneringen (21/10) ble vunnet av:
Per & Roy  60,1 % Gratulerer!

2. kveld av oktoberturneringen (14/10) ble vunnet av:
Per & Roy  61,8 % Gratulerer!

1. kveld av oktoberturneringen (7/10) ble vunnet av:
Geir Ove & Per Tobias  60,8 %  Gratulerer!

Oktoberturneringen

Romjulsturnering 2015

07.10.2015

 Velkommen til romsjulsturnering søndag 27.12.15 på Bødal bydgahus. 

Link for påmelding: http://bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1737

 

Romjulsturnering 2015

Onsdag 7. oktober

07.10.2015

Arnt og Werner i storform på onsdag, vant suverent.

Onsdag 7. oktober

Noe hyggelig

12.10.2015 23:23

7988 Snorre Aalberg

Tags:

i disse ellers så triste bridgetider. To av de flotte ambassadørene som legger ned et utrettelig arbeid for at vi alle skal oppleve hvilken flott ting det er å spille bridgeturnering. Turneringsledere under NM i Sandefjord, Markus Bruno og NBF's Kristian Barstad Ellingsen.

 

_________________________________________________________________

« Forrige Neste » 1... 3354 3355 3356 3357 3358 3359 3360 3361 3362 3363 3364 3365 3366 3367 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer