Komande måndag er det på nytt «Bridge med Bjørn». Denne gongen blir temaet ulike typar doblingar. Det er eit omfattande tema, og vi rekk neppe å gå gjennom heile "heftet" i linken. Vi tar så mykje vi klarer, og tar meir seinare. Les gjerne gjennom pdf-en før måndag, og hugs at vi startar klokka 18.00.
«Bridge med Bjørn» utsett ei veke pga sjukdom. Ny dato måndag 12. oktober klokka 18.
Les om doblingar her
Vel møtt!
Denne informasjonen er også sendt ut til alle klubber tilknyttet NBF Oslo.
Klikk for artikkel.
01.10.2015 13:58
7988 Snorre Aalberg
Tags:
når han sier han ikke ler av vitsene mine. I går kom Helge Stornes (sjefen til Geir) bort til meg før bridgen. "I ettermiddag måtte jeg inn på kontoret til kaninen for å sjekke om han hadde det bra. Han satt helt alene foran PC'n og lo så tårene trilla. Hva er det som skjer?", spurte Stornes. Mellom hiksekulene får Geir ut, "Jeg bare leser en gammel artikkel fra Snorre sitt arkiv. Det handler om Hurra (Jon Solli Hansen) og en 4NT-melding. Det er verdenshistorie!" Her er artikkelen jeg tror Geir leste. ellers så kan det være denne:
"Jon forteller at han er solidarisk med laget sitt, så selv om Geir og Øystein i starten kom med lister det skulle vært både bot og fengsel for å vise fram, velger han å skryte av sine lagkamerater. "Vi har god stemning i laget".
Jeg har et utklipp til. Også denne gangen om Solli Hansen, men nå var han motspiller. "Dette minner meg om en historie Jon Solli Hansen og Nils Ravnaas fortalte fra NM. Et Finmarkspar de møtte meldte ni(!) ganger hver før de stoppa i slem. De hadde begge rynker i panna og så svært så konsentrerte ut. Jon skulle spille ut og spurte hva motparten hadde vist. På klingende finnmarksdialekt kom følgende : "Hakk'e peiling..." ______________________________________________________________________
Kretsen trenger flere autoriserte turneringledere!!!
For detaljer se forbundets side http://bridge.no/Organisasjon/TL-kurs
Gratulerer Svein og Halvor
med seieren torsdag 22/10
og Vidar og Olav med seieren sammenlagt
Sammenlagt etter 4 kvelder:
1 Bekkeli - Engen 235,6 2 Aasum - Haug 231,1 3 Jacobsen - Arnesen 212,0 4 Elserud - Nyhus 203,9 5 Nilsrud - Haanæs 186,1 6 Hornmoen - Aasum 177,4 7 Brakalsvålet - Brenna 177,3 8 Hummel - Utsi (2 kv) 89,6 9 Karterud - Andersson (2kv) 79,9 10 Hansen - Nordhaug (1kv) 53,0 11 Mellem - Arneberg (1kv) 51,8 12 Amundsen -Haugen (1kv) 42,4
Vårt nyeste medlem, frk Hope, med Ole Johnny Stene som makker, lå an til en relativt klar kveldsseier, De hadde walk- over på siste runde, og da benyttet far og sønn Biesmans sjansen og slo til med kjempescoreog passerte Hope/ Stene. Begge parene scoret over 60% noe de nok begge var fornøyde med.
For øvrig var det mye positivt på mandag. Gunnhild gjorde come- back sammen med Ole Ingar, og "hele" 3.5 bord stilte til start. Måtte det bare fortsette slik! Men fortsatt er det plass til flere.
« Forrige Neste » 1... 3336 3337 3338 3339 3340 3341 3342 3343 3344 3345 3346 3347 3348 3349 ...12019