10 par deltok da Høstturneringen ble avsluttet med den 4. omgangen i Kommunehuset tirsdag kveld. Roger og Vibeke vant den jevne sluttomgangen med en margin på 3 poeng foran Egil og Robert med Anne og Einar på 3. plass 5 poeng bak. Jan og Helge sammen med Solveig og Reidun ble de 2 andre parene over middels.
Sammenlagt ble det en suveren seier til Roger og Vibeke som vant 3 av 4 omganger. Finn Erik og Lars Håvard (vant omgang 1) like suverene på 2. mens Anne og Einar/Øystein tok den 3. premieplassen.
Trykk her for å komme direkte til omgang 4.
Spelinga måndag 21. september blei suverent vunne av Olav Monstad - Kåre Solibakke med 72,5 % score. Bjørn Hauge Frode Dyrstad kom på andreplass med 68,3 %, og tredjeplassen gjekk til Anne Merete Heggland - Torhild Rasmussen med 57,5 %
Resultatliste med spelanalysar
Påmeldingsfristen for NM klubbar (Codan Cup) går ut 4. oktober, så dei som ynskjer å vera med på eit lag må gje beskjed seinast neste måndag. Seriemeisterskapet (4. divisjon) har første spelehelg 14. - 15. november, så det begynner å bli på tide å få laga på plass her og.
Neste «Bridge med Bjørn» går i forkant av spelinga måndag 5. oktober. Tema for kvelden er enno ikkje klart.
17 par deltok 4. spillekveld av Høstcupen 2015 i Sortland BK. Vant gjorde Håkon Arild Bergsrud - Olav Ellingsen foran Tommy Elde - Oddmar Nyseth på andre og Unn Halvorsen - Fritz K. Stranda på tredje
Resultater her
da vi startet opp igjen i klubben. KOG og Arnt O. kom på 2.plass mens Kåre og Kolbjørn tok 3.plassen like foran Tore og Terje. Det ble startet med en simultanturnering allere første kveld.
Hyggelig at 10 par+singel stilte denne uken-
På spillekvelden i går forekom en ganske sjelden variant - innspill i trumf!
Alle var i sonen, og meldingene var enkle. Makker i NOrd åpnet i 1 ruter, 1 hjerter fra meg, og etter støtte til 2 la jeg på til 4 hjerter. Utspillet var ruter dame til kongen, spar til esset og kløver som Vest stakk med kongen og fortsatte med ruter til bordets konge. Kløver dame og spar konge ble innkassert, kløver ess og vekk med bordets spar, og så stjal jeg en ruter. Spar til stjeling og bordets siste ruter stjal jeg mens Øst saket sin spar dame. Nå var stillingen:
Nå fulgte spar til stjeling, Øst stjal over men måtte spille hjerter opp fra kongen. 11 stikk.
http://bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1657
Som en oppfølging av de bridgekursene vi har holdt, vil Sandefjord Bridgeklubb som en prøveordning tilby det vi kaller rekrutteringsturneringer i Stockflethsgt 26 tirsdager kl 1130.
Kverulanter vil påpeke at det bare var etter de første tre spillene, men da kan disse spør seg om de noen gang har ligget i tet i et norgesmesterskap? Ellers innfridde det ikke helt for Østerdal BK sin del, begge østerdalsparene havnet under middels i NM. Vi tar ny sats neste år, og håper at det økte engasjementet i kretsen over tid vil skjerpe deltagelsen vår.Kretsen har jo et større oppmøte en de fleste andre kretser til sin NM-kvalifisering, kanskje på tide at en del eksil-østerdøler finner tilbake til sine røtter når de skal kvalifisere seg, i stedet for å spille 3-bords rundt omkring?
« Forrige Neste » 1... 3330 3331 3332 3333 3334 3335 3336 3337 3338 3339 3340 3341 3342 3343 ...12019