I dette spillet spiller du fortsatt på lag med en siddis, du sitter syd, og tilfeldighetene vil ha det til at motspilleren i øst er en hardmeldt rendøl. Du har følgende hånd i syd og ser meldingsforløpet under. Det kan være verdt å bemerke at vi spiller IMP-over-feltet:
Hva spiller du ut?
Bridgespillerne strømmer til Bruhagen. Hele 10 par møtte sist tirsdag og deriblant enda et par fra våre naboklubber. Håper det ga mersmak og at de ikke ble for skremt av det høye nivået :)
Resultater 1.9.15
Me startar oppatt 8. september. Vel møtt til alle som vil kome. Om du treng makker ta kontakt med Torstein Lomheim på 97041096.
Terminlista er klar.
Det var ni par på Tune på tirsdag, og NM-finalisten Håvard kunne strekke armene i været i tospann med bridgekjendisen Bente Siri.
Av mange interessante spill falt jeg over spill 2. Kun ett par hadde havna i den gode kontrakta 3NT med 25hp mellom seg, og da må vi kanskje se litt på hvordan vi melder våre balanserte hender?
Det spilles bridge også på et høyere nivå enn på Tune, og i disse dager rulles det opp en skandaløs sak i verdenstoppen der to israelske toppspillere anklages for å drive med fusk og fanteri. Det er den norske spydspissen Boye Brogeland som så langt står i front for anklagene, og du kan lese deg opp på saken via
Snorres Bridgeblogg
det amerikanske bridgenettstedet
Bridgewinners.com (engelskspråklig)
Enn så lenge vet vi ikke helt hva anklagene går ut på, men mange av anklagene ligger nok på det etiske nivået.
Å kreve ei kontrakt for flere stikk enn du skal ha ovenfor et mindre rutinert par, skrive feil på Bridgematen med vilje, tilkalle TL for tulleting for å sette motparten i ubalanse, eller referere til TL-håndboka for å belære motparten i "feil" de gjør ved bordet er alle ting vi også opplever fra tid til annen på klubb- og kretsnivå. Så kan man spør seg, er det slik du ønsker å vinne bridgen?
En historie jeg selv opplevde før jeg flyttet opp igjen til Østerdalen. Mot et bedre par spilte makker ut i en farge hvor jeg hadde singel honnør. Spillefører legger, uten betenkningstid, et kort fra bordet, og jeg blir sittende å tenke litt til. For meg var det viktig i første stikk å danne meg et bilde over makkers og spilleførers kort, noe som ikke er gjort i en håndvenning. Etter en tenkepause legger jeg nå ned min single honnør som spillefører stikker. Dette hadde forøvrig ingenting med sluttresultatet å gjøre, men etterpå ble jeg lekset opp av den bedre spilleren at det var uetisk å ikke legge mitt tvungne kort umiddelbart (hvem trenger tenke med en singelton, så ja, det er uetisk å tenke for lenge, men ikke i første stikk). Er det etisk riktig av spillefører å lekse opp på denne måten, og er det uetisk av meg å måtte tenke i 3. hånd i stikk én?
Tenk litt mer på etikken, kjære bridgevenner, slik at møtet ved kortbordet i størst mulig grad handler om bridge!
Her er KM Lag reglementet
Siste kvelden vart spelt 25.8 og vart vunnen av John Inge og Tor, medan Ernst kom på tredjeplass ilag med Ivar Ness.
John Inge vann sommarbridgen 2015 samanlagt, Nils Sverre vart nummer 8 og Torstein vart nummer 10. Det er fem hafslobygdingar som har fem teljande kveldar og 12 som har ein eller fleire kveldar.
Totalt er det 57 spelarar som har vore innom, 20 av dei har minst fem teljande kveldar. Mariusz og Øystein har spelt samtlige kveldar.
IMP-Turnering starter Torsdag 10. September. IMP-beregning på kveldene - VP sammenlagt. 2 av 3 kvelder teller.
Turneringen teller 150 poeng i Sesongsammenlagt. (Se turneringsreglement)
Vinnere: Gunnar Sembsmoen - Kjell Olaussen
javascript:void(0);/*1440580211816*/
For god ordens skyld ønsker kretsstyret å bekrefte at KM lag starter opp mandag 7. september med ”Mester” og ”B” hos Hjerter Konge i lokalene på Grefsen, mens A puljen spilles i Bridgesenteret i Trondheimsveien. Neste spillekveld (av seks) blir 28.9 og deretter med 14 dagers mellomrom, altså "mellom" TopBridge-mandagene.
Styret beklager at det har tatt tid å få en endelig avklaring mht. hvem som spiller hvor og benytter samtidig anledningen til å takke Hjerter Konge for velvillig og konstruktiv bistand mht. å få til en total ordning som innebærer at alle spiller samme dag og at A og Mester får muligheten til å sammenligne spill. Vi oppfordrer til deltakelse i A og B puljen og ønsker alle lykke til i kampene utover høsten! Påmelding (inklusive oversikt over spilledager) gjøres på bridge.no sine turneringssider (spilledagene vil også bli lagt inn på kretsens sider).
« Forrige Neste » 1... 3299 3300 3301 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 3310 3311 3312 ...12019