Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120185 treff

En mangetrinns rakett

25.08.2015 17:52

7988 Snorre Aalberg

Tags:

I dag slapp Boye og sponsoren hans Richard Schwartz nyheten om at de tilbyr å frasi seg seirene i fjorårets internasjonale turneringene de vant. (Spingold og Reisiger) Grunnen er at de beskylder sine lagkamerater fra den gang, Ron Schwartz og Lotan Fisher, for å jukse. LES MER HER PÅ BRIDGEWINNERS.COM

Boye har helt sikkert planlagt hvilken rekkefølge han går fram på i denne saken og det er ikke tilfeldig at han "ofrer" seg selv først. Boye viser at saken er større enn hensynet til enkeltspillere og ingenting er da bedre enn å starte med å vise konkret at han selv ikke ønsker å ha premier som stinker.

For noen dager slapp han bomben om at han mener å ha sikre bevis på at israelerne ikke spiller rent og i dag sier han indirekte at slike spillere er ikke verdig å vinne i bridge. Bridgeverden higer etter å se hvilke beviser Boye sitter inne med,. men han holder enda kortene tett til brystet. Det er også bevisst og etter min mening lurt. Skal han nå fram i denne saken må han få med seg EBL-WBL-ACBL, og de ønsker helt sikkert å få førstehånds informasjon

En kan sikkert diskutere framgangmåten til Boye, men så langt virker han å ha lyktes. På Bridgewinners.com florerer det kommentarer og et stort flertall klapper i hendene og roser Boye for motet hans. Skal Boye nå fram, er han helt avhengig av å ha massene bak seg. Det er likevel en betydelig andel innlegg som antyder både forhåndsdømming og justismord. Flere har sett gjennom alle spillene fra finalen og sier at de finner ingenting.

Til det siste har jeg denne kommentaren. Israelerne er i følge mine kilder superintelligente og når de vet at de har verdens lys på seg, så jukser de selvsagt ikke. Heller ikke de gangene de har recordere eller kamera på seg. Det er som om jeg blir oppringt på kvelden og får beskjed om at i morgen tidlig kommer politiet på døra og tar promillekontroll før jeg kjører på jobb. Om jeg drikker vanligvis til inn i de sene timer, skal jeg i allefall klare å holde meg edru denne natta.

Hva er så neste trinn i Boye sin rakett?

Jo, han må snart komme med bevisene sine, men ikke før disiplinærkomiteer i Bridgeforbundene har fått tid på seg. Boye sier selv at høstens VM i Chennai "skal være reint" og det er det enda noen uker til. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de høye herrer kommer til å kaste seg rundt. Boye har sagt at kommer han ingen vei via offisielle organer, vil han gå løpet ut alene og publisere via nettsider som bridgewinners.com. Jeg vet positivt at NBF har tilbudt Boye hjelp av både en erfaren advokat (Sverre Koch) og en dyktig tallknuser (Erik Bølviken) for å se på både de juridiske og de statistisk/matematiske sidene av faktagrunnlaget. Jostein Sørvoll sier i en mail at selv om Boye skulle ha rett i sine påstander, er det langt fra sikkert at det holder til å få folk dømt. Jeg håper Boye benytter seg av dette tilbudet. Å få en erstatningssak mot seg for injurierende påstander, kan bli dyrt.

En annen fare er at den internasjonale bridgeeliten deler seg i to. En som støtter Boye og en som (kanskje av ulike grunner) ikke gjør det. Hvis ikke WBL kommer fram til en kjennelse før Bermuda Bowl i India i slutten av september, kan helvete være løs. Israelerne skal ikke spille for Israel, men for VITAS i Transnationals. Vi kan komme i den situasjon der spillere, par og lag nekter å spille mot hverandre. Hva gjøres da?

Hva handler saken egentlig om?

Jeg har lovet Boye å ikke legge ut noen av spillene han har vist meg, men det handler om at to av verdens dyktigste spillere gjentatte ganger melder og spiller annerledes enn "alle andre" ville gjort. Da snakker vi ikke om spillere på mitt og ditt nivå som kan være heldige med sine egg, men spillere som innehar ferdigheter til å vite at de gjør ting som umulig kan være statistisk riktig. Når de lykkes gjentatte ganger, mener Boye at det er bevis nok i seg selv. Ingen kan slå matematikkens lover i det lange løp. Hvordan de jukser, sier Boye ingenting om. På bridgewinners.com leser jeg om at enkelte fabulerer om reneste science-fictions varianter. Jeg støtter Boye i at han ikke må gå inn på å avsløre metoder. Det må andre ta seg av. Luka Paulini fra Katusja ble tatt for bruk av kokain under Tour de France. Om han stakk sprøyta i rævskinka eller i overarmen, er rimelig uvesentlig.

Du har følgende kort og hører MTH åpne med 1NT og det går pass rundt.
Spill ut?


KKn1093
765
D876
4

"Alle" starter med spar knekt. Han som begynner med ruter og finner makker med vesentlig bedre ruter enn spar, må regne med å måtte svare for seg. En gang er greit, men ikke hvis han lykkes andre og tredje gang også vel?

Det er bare å holde seg fast. Denne saken har bare så vidt begynt. Jeg ønsker Boye så masse lykke til som jeg bare kan, men håper at han tenker seg om både en, to og tre ganger når han tar et skritt framover. I tillegg anbefaler jeg han å takke ja til alle hjelp han kan få. Ikke minst det som gjelder de juridiske sidene av saken.

_____________________________________________________

Referat fra styremøte 4/15

Oppstart av sesongen 2015/2016

25.08.2015
Torsdag den 3. september starter vi ny sesong. Som vanlig kl. 19 på "Voksenopplæringsbygget". Velkommen!
Oppstart av sesongen 2015/2016

Rapport fra klubbspillingen i august. Egil ble månedens klubbspiller!

02.09.2015

 

I august - årets siste sommerbridgemåned - var det hele 35 medlemmer som plasserte seg topp 3 i de lokale klubbkveldene i Fredrikstad, Gressvik, Torsnes, Sarpsborg og Råde. Denne gangen ble Egil vinner med 10 poeng, foran Jan P med 9 poeng og Eivind med 8 poeng - etter poengskalaen 3 poeng for 1. plass, 2 poeng for 2. plass og 1 poeng for 3. plass.

Veldig hyggelig med "nye" spillere som markerer seg blant de som kaprer topplassene 

Trykk Les mer... så får du hele oversikten.

Rapport fra klubbspillingen i august. Egil ble månedens klubbspiller!

Les mer...

Infobrev til klubbledere 2015-2 September

02.09.2015

Info fra Østfold og Follo krets                     2.september 2015

 

KM-LAG HØSTEN 2015

 

 

KM-LAG på Vestby videregående skole  går over 6 onsdager  Annenhver onsdag på disse datoene:

23/9 – 7/10 – 21/10 – 4/11 – 18/11 – 2/12.

- Med et lite forbehold om at skolen kan bli opptatt og at vi kanskje må forskyve noen onsdager..

Vi starter spillingen kl:   kl. 18:15.

 

Det spilles 3 halvrunder á 9 spill i løpet av kvelden – en og en halv kamp.

Ansvarlig turneringsleder blir: Are Utvik

 

Vi spiller i 4 puljer: A-B-C-D. Det er 10 lag i puljene A-B-C.

D-puljen består av de resterende lag, og det spilles serie i alle 4 puljer.

3 lag nederst/øverst i puljene rykker ned/opp. Alle helt nye lag spiller i D.

Kretspoengene vektes slik:     A: 1,3       B: 1,1        C: 0,9        D: 0,7

 

Påmelding av lag til KM-lag gjøres innen 18/9 til Arne Almendingen.

arne-a@live.no  tlf: 913 22 757 Lag i alle puljer må bekrefte sin deltakelse med navneliste.

 

Startkontingenten for lagene faktureres klubbene, og kretsstyret har besluttet å redusere startkontingenten en del.

Det er GRATIS å stille lag i D-pulja for klubber som ikke har stilt tidligere.

 

Lag kan godt bestå av spillere fra flere klubber, bare de har et kretsmedlemskap.

 

Lag i A-pulja kan ha max 6 faste spillere på laget, men kan ha stand-in ved sykdom, og lignende. Samme stand-in kan bare spille 1 kveld, det vil si 3 halvrunder…

B-C-D-puljene kan ha et ubegrenset antall spillere med på laget

 

SM-LAG 4-divisjon arrangeres på Folkets Hus i SKI:

 

Helgene 21+22. november 2015 og 30.januar + 31.januar 2016.

Lag i 4-divisjon kan meldes på til Arne Almendingen arne-a@live.no  tlf: 913 22 757

Påmelding kan også gjøres via ”turneringsoversikt”.

Lag i 4-divisjon kan bestå av spillere fra forskjellige bridgeklubber, også fra utenfor kretsen.

 

SM 3. divisjon skal IKKE spille i kretsen denne gang. Info sendes lagledere om dette fra NBF.

Kretsen ønsker våre 2 par lykke til i NM-par: Allan Livgård/Kåre Bogø samt Odd Roger Nielsen/Didrik Ueland. Vi skal heie på dere!

 

 

 

NYBEGYNNERKURS

 

Starter opp TORSDAGSKVELDER fra 17/9-2015 på Nesodden v. g. skole.

Nybegynnerkurset er gratis for de som ikke har fått fullført kurs tidligere, eller trenger repetisjon fordi man ikke har kommet ordentlig i gang.

Kolbotn starter opp nybegynnerkurs på Kolben TORSDAGSKVELDER fra 1/10-2015.

Soon er i gang med kurs allerede.

 

Kretsstyret har besluttet å gi økonomisk støtte til alle som arrangerer kurs i kretsen.

Kretsen dekker inntil HALVE KOSTNADEN med annonsering og avvikling av kurs.

Et regnskap leveres kretsen som bilag. Kontonummer oppgis.

 

 

 

Referat fra alle kretsstyremøter samt dette skrivet til alle klubbledere er innlagt på kretsens hjemmeside: www.nbfostfold.org under ”Arkiv” ”Møteprotokoller”.

 

 

 

 

Noen aktuelle åpne turneringer fremover:

 

Fredag 23/10-2015   ØRJEMIX - Ørje

Lørdag 24/10-2015   GRENSEBRIDGE - Tempo(Halden)

Søndag 27/12-2015   FOLLO JULECUP

Tirsdag 29/12-2015   SINGELTURNERING - Nesodden

Onsdag 30/12-2015  ROMJULSTURNERING - Ørje

 

 

Innlemming av nye klubber i NBF. Kretsen tilbyr nye bridgeklubber som tilknytter seg kretsen en rekke fordeler, slik at det kan medføre et økonomisk løft. Gratis medlemskap i 3 år, innmeldingscash, gratis bruk av RUTER, gratis hjemmeside, gratis lagspilling i KM-lag, mulighet til inntekter via Grasrotandelen og MVA-refusjon...

Kretsen har sendt ut tilbud til 10 bridgeklubber innen kretsen så langt. Størrelse har ingen betydning, kretsens minste klubb har bare 4 medlemmer!, men har ofte ganske bra oppmøte blant annet på grunn av klubbpoengtildeling…

Det er særlig gunstig å innlemme klubber som har mange spillere med medlemskap i andre klubber i NBF fra før..

Hvis du kjenner til steder hvor det spilles bridge jevnlig i ditt område, så gi beskjed så tar kretsen kontakt og presenterer et tilbud!

 

 

 

PS! Nevn gjerne rett før spillestart at man kan knytte til seg sin lokale bridgeklubb som GRASROTMOTTAKER. Dette gir formidable gratisinntekter til din klubb.

Man kan også tilknytte: ”ØSTFOLD OG FOLLO BRIDGEKRETS”

 

Med høsthilsen fra

Østfold og Follo bridgekrets

v/ Finn Leiang tlf: 970 95 077    fleiang@online.no

 

 

Infobrev til klubbledere 2015-2 September

Håkon Bogen vant årets Sommerbridge

25.08.2015

11. og siste kveld av sommerbridgen ble vunnet av Halgeir Jakobsen-Frank Bogen med 64,6%.Andreplassen gikk til Alexander Flakstad-Håkon Bogen med 63,5% og tredjeplassen gikk til Sturla Dahle-Liv Hanssen med 50% det samme hadde Roger Fagerdal-Anne I Bogen.

Sammenlagt vant Håkon Bogen årets sommerbridge med 314,7 foran Frank Bogen med 304,0. På tredjeplass fulgte Leif Riksvold med 295,1. Se alle resultatene under les mer....

Tilsammen 39 spillere deltok i årets sommerbridge og 13 hadde fem tellende kvelder.

Vi håper på bedre oppmøte nå når den vanlige klubbspillingen starter opp.

Håkon Bogen vant årets Sommerbridge

Les mer...

Kretsstyremøte 2015-3. 26.august 2015

02.09.2015

REFERAT KRETSSTYREMØTE Østfold og Follo bridgekrets

onsdag 26.8.2015 med start kl.19:00 i Hareveien 7 - Tårnåsen

Til stede: Einar – Finn – Anne – Lars Erik – Jan Føyner.

Innkallingen kom ikke Arne i hende ved en beklagelig glipp.

 

KM-lag går over 6 onsdager på Vestby vg. skole: 23/9…tom 2/12.

Leieavtale er avtalt med kr: 2112,- pr. gang ved sluttidspunkt kl. 22:30.

Are Utvik godkjennes som TL. Han trenger transport.

Knut Karlsen har påtatt seg kortlegging.

Vi må dekke eventuelle kostnader ved feil utløsning av alarm…

Kantinedrift? Uttisrud får jobben. Kretsstyret ønsker følgende etter mottatte kommentarer og innspill: Synlig prisliste, kaffe klar 17:30, nytraktet kaffe skal helles over på tom kanne og ikke helles på halvfull kanne, pølser-kaffe-vafler er nok. Rundstykker kan godt droppes.

Påmeldingsfrist? Fredag 18/9.

Arne tar imot påmeldinger? Ja

 

Askim BK vil ha ekstraspiller i A-pulja. Ber om godkjennelse til å bruke en syvende spiller på laget..

Kretsstyrets avgjørelse: Det er flertall i kretsstyret for IKKE å gi anledning til å ha fast en 7’de spiller på laget. Det er imidlertid greit - av praktiske grunner - å ha samme stand in(stedfortreder) (alle 3 halvrundene) på kvelder hvor lag ikke blir fulltallig.

 

SM-lag går over 2 helger på Folkets hus i Ski. 21+22/11 og 30+31/1-16.

Det er avtalt leiesum kr: 3900,- pr. helg.

Det er avtalt at Per Arild Kvist sørger for kantinedriften under SM.

Påmelding kan gjøres via ”turneringsoversikt” eller til Arne.

 

Nybegynnerkurs. Soon, Nesodden og Kolbotn holder kurs i høst.

Det er kommet forespørsler på om kretsen kan støtte klubber med annonsering/kursholder i forbindelse med oppstart av kurs.

Gorm Norstad ønsket å sende ut folder i alle postkasser..

Kretsen har økonomiske midler til å i gi en del støtte…

Beslutning: Kretsen dekker etter søknad/regnskap/budsjett inntil halvparten av utgiftene med kurs arrangert i kretsen.

 

Innlemming av nye klubber i NBF.  Forberedelsene er så å si ferdig. En folder er laget, samt innmeldingsskjema.

Kontaktinfo til mange klubber er nå innhentet, men litt mangler.

Tidsplan: Finn sender ut info fortløpende etter 27/8-2015, og klubbene blir kontaktet av Finn en ukes tid etter utsendelsen.

 

 

Askim BK fylte 75 år og turneringen 22/8 samlet 74 par. Det var stort og flott spillelokale på Askim videregående skole…

Kretsen overrekte gave kr: 3000,- (Karin overfører beløpet til Askim BK).

Kretsens bridgemateutstyr ble brukt.

 

 

KM-singel arrangeres på Ås Rådhus 18/10 eller 25/10. Arrangør: ÅS Bk

 

KM-mix og Julecupen. Kretsen ser helst at disse arrangementene arrangeres andre steder enn på Kolben på grunn av klager på både høy startkontingent og kostbar parkering i hele området selv på søndager.

 

Referent: Finn

Kretsstyremøte 2015-3. 26.august 2015

Sommerbridge 2015 - Sammenlagt resultat etter 13.spillekveld

25.08.2015
1. Jan A. Krosshol 313,2

2. Inge Mykland 307,6

3. Jon Hagelia 301,7

4. Harald Alsvik 300,2

5. Marit Johnsen 300

6. Hans M. Halvorsen 299,8

7. Tore Kjell Dalene 295,2

8. Hans Lauritzen 290,1

9. Even H. Høgbråt 284,8

10. Jan Bergslien 280,9

11. Arne J. Moe 278,1

12. Ole J. Wefald 275,7

13. Odd I. Bredesen 269,2

14. Fredrik Haugen 265

15. Raoul Matson 263,3

16. Flemming Knutsen 261,8

17. Ingunn Aasbø 261,6

18. Per Einar Pedersen 253,6

19. Lisbeth Lunden 241,2

20. Viktor Hauge 236,9

21. Hans M. Bjervamoen 230

22. Stig A. Hansen 224,9

23. Thor A. Ausland 212,1

Sommerbridge 2015 - Sammenlagt resultat etter 13.spillekveld

Nordisk kontormøte

Klubbmesterskap

02.09.2015

1 september spilte vi 1 runde av klubbmesterskapet med deltakelse av 11 par. Martin og Ronny tok en klar seier. Åse og Even ble nr 2 og Arvid og Karl Olav ble nr 3. Vi gratulerer.

Klubbmesterskap

« Forrige Neste » 1... 3296 3297 3298 3299 3300 3301 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer