Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120185 treff

Tanker om Skandale 1 og Skandale 2

18.08.2015 11:24

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Av Thomas Charlsen

Hei Snorre,
 
Leser dine to fantastiske innlegg på bridge.no angående de to skandalesakene, tapet for Boye og Espen må føles enormt surt og urettferdig for dem.
 
Jeg har selv opplevd å rykke ut i to kvartfinaler nå i vår/sommer på det som oppleves tilsvarende tilfeller, jeg kan love deg at det ikke er moro.
Likefult er lovverket en del av bridgespillet, og de som kan denne delen av spillet, vil uten problemer kunne skaffe seg mange «ekstra» imps i løpet av en sesong. Ofte, som i den nevnte kampen, er det små marginer som skiller. Hva er galt med å ta de marginene man er berettiget til ? Vi lo av utlendingene som kalte norsk langrenn for juks, fordi vi hadde bedre utstyr (les smurning)enn konkurrentene.  Det var jo opplagt lov i henhold til norsk etikk og moral.
 
Når det gjelder bridge er vi norske i en særstilling; vi vinner absolutt ingen appeller internasjonalt. Mener å huske at Geir H. fortalte at han ikke kunne huske å vinne en eneste en de siste 20 årene. Heldigvis er Tor og Geir så gode at de tar det igjen i resten av spillet!
Kanskje er vår rettsoppfatning her i nord rimelig annerledes enn resten av verden ? Eller kanskje burde vi satt oss inn i regelverket og «utnyttet» dette på like god måte som en del utlendinger ? En ting er sikkert, det er i hvert fall ikke en ulempe å sette seg inn i lovverket. I denne sammenhengen er vi norske dessverre født med en sterk rettferdighetssans, hvor vi heller baller oss inn i en diskusjon om vi ikke burde løst feilinformasjonen likevel. Vi skal liksom være 100 % skadelidende eller så droppes stort sett TL. Og om man ikke er 100 % og roper på TL- ja da får man jammen som hatten passer av bl.a. enkelte journalister.
 
Når det er sagt, på toppnivå er det viktige å vinne enn å delta. Slik er det heldigvis ikke for de aller fleste bridgespillere, som finner glede i vår gentleman sport. Dog, kombinasjonen av store pengebeløp og prestisje gjør at noen alltid vil forsøke å maksimere sine sjanser med TL mm. Slik er det i all idrett/konkurranse. Jeg har i begge mine tilfeller i vår mottatt innrømmelser fra motparten (som opplagt ville endret resultatet), men når man skal gjengi sannheten ovenfor dem som dømmer så blir historien en annen. Man får liksom følelsen av at noen vet hvordan de skal tilpasse diskusjonen. Trist, men det er bare til å bli vant til det på dette nivået, selv om det gjelder kun de færreste.
 
Ellers har jeg ingenting til overs for å begynne å ta opp gamle juksebeskyldninger mot Schwartz- Fischer. Hva har det med disse sakene å gjøre ? Hva er poenget ditt ?
Det er sikkert ikke verre nå enn hva det var med tidligere lagkamerater, uten at jeg vil antyde noe som helst. Dessuten er det ingenting med disse spillene som har noe med juks å gjøre.
 
Begge alerterte i første spillet, så her hadde de opplagt en klar avtale som ble forpurret av at motparten ikke hadde klar avtale. Hvorfor skal de bli straffet for det ? Det andre spillet er det selvfølgelig «latterlig» at man ikke får gjort om scoren. I motsetning til mange deler av bridgelovverket har man her en klar regel som man må forholde seg til og det dømmes likt konsekvent. Som den solide journalist/blogger du er, kan sikkert du også finne ut begrunnelsen for at lovverket for det andre spillet er som det er. Det eneste jeg kan love deg er at det ikke er så lett som det kan se ut til ved første øyekast.
 
Med ønske om en fortsatt skandalefri bridgesesong!
 
Thomas

Norske juniorer til VM finalen

27.08.2015 22:44

7988 Snorre Aalberg

Tags:

i det åpne juniormesterskapet i Kroatia. Jeg beklager at jeg ikke har rukket å dekke det bedre, men jeg har planer om å vise noen spill i etterkant. Finalen spilles i morgen og vises på BBO.

Nå heier vi på Christian, Kristoffer, Harald og Tor Eivind!!

_____________________________________________________________

OPPSTART

18.08.2015
Vi starter opp spillinga ONSDAG 19.08.15 KL.18.00 på frivillighetssentralen Gamle og nye spillere er velkommen !!
OPPSTART

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge den 27 august.

27.08.2015

Buset og Longva vant i kveld.

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge den 27 august.

Les mer...

Båsmo BK

18.08.2015

 Torsdag 27.08 starter høstsesongen i Båsmo BK. Første turnering er klubbmesterskapet, som går over sju kvelder med fem tellende.

Vi ønsker alle nye og gamel spillere velkommen til en trivelig høstsesong.

Båsmo BK

Ny nyhetsartikkel

27.08.2015

 

Gratulerer til Kjetil Egset som vinner av sommerfinalen 2015

Ny nyhetsartikkel

Vi er i gang med Ny sesong

18.08.2015

Hei alle gamle og nye medlemmer!

Vi er ikveld igang igjen med ny sesong og starter den med Signelturnering!

Her er bare møte opp og vi spiller.

Fra neste gang må en ha makker - meld ifra til Leder eller Kasserer om du trenger makker, så skal vi forsøke!

En kan også legge ut spørsmål på vår Facebookside (link finner du på venstre side)!

Vi er i gang med Ny sesong

Bernt Ivar vant sommerbridgen 2015

28.08.2015

Siden han vant siste spillekveld økte han ledelsen. Harald spurtet fint og klatret til 2. plass. I B-gruppen var Paolo helt suveren. Stillingen blandt de beste ble slik:

A-gruppen: SUM 27.8 20.8 13.8 6.8   25.6 18.6 11.6 4.6
Bernt Ivar Amundsen 194,1 63,8 64,3 50,9 66,0 1 61,3 57,8 60,9 56,3
Harald Skretting 188,4 60,7 64,3 58,4 54,1   63,4 51,3 47,9 57,0
Arvid Hilstad 187,7   55,4 51,1 61,5 0 63,4 49,9 62,3 62,0
Einar Størkersen 187,5 45,0 54,6   66,0 1   57,8 60,7 60,8
Svein Magne Granheim 183,8 57,7     48,7   60,7 51,3 62,3 60,8
Pål Harreschou 183,4 60,7 60,4 56,3 56,7 0 60,7 59,8 54,1 62,0
Olav Førde 183,4 63,8 47,9 59,8 57,3     59,8 60,9 50,0
B-gruppen:                    
Paolo Romanello 169,7   51,1 46,1 61,5 1 43,0     57,1
Heidi Røneid 155,9   47,9         51,7   56,3
Tor Jørgen Svendsen 154,3 47,1 57,5       54,6 49,7 53,8 47,9
Anne Årstad 150,0   55,7 48,8 43,1     39,8 43,8 50,5
Arne Orsten 148,8   42,5 47,9 46,8     50,4 50,5 45,6
Fredrik Borchsenius 147,9   57,5 47,9     54,6 42,5 53,8 47,9
Audun Røneid 147,8   42,1 46,1 37,3     51,7   50,0
Per Brekke 147,7 46,8 55,7           45,2 43,5

Fullstendige sammenlagtresultater finnes her>>>

Bernt Ivar vant sommerbridgen 2015

NM Finalen 2015 - Sandefjord - Komplett.no Arena 18-21 September.

18.08.2015

Som noen sikkert vet skal vi i Sandefjord BK arrangere NM Parfinalen for 2015, og det blir 18-21 September på Komplett.no Arena!

VELKOMMEN deltagere og tilskuere til en flott helg med bridge i lyse lokaler, se her!

For deltagere i NM-Par finalen, se NBF sine sider for detaljer rundt overnatting og spilletider her (klikk her)

 

For komplett oversikt over hvem som skal spille finalen, og meldekort etc. til alle deltagere finner du her.

Linken finner dere også øverst til høyre!

Vi trenger hjelp fra de som kan bidra der og ønsker hjelpe til! Si ifra.

NM Finalen 2015 - Sandefjord - Komplett.no Arena 18-21 September.

Tirsdag 25/8

28.08.2015

Det var 4 bord, det ser ut som TB har fått noen problemer med å legge ut resultatene fra kvelden, men etter som jeg husker ble stillingen: 1 plass til Jens Ivar og Bjørn T. 2 plass til Ingvar og Eilert og 3 plass til Ivar og Arne.

Det blir simultan til tirsdag og da er prisen 60 kr pr spiller, alle er hjertelig velkommen til å spille, vi starter opp kl. 18.00 på lunderød

Tirsdag 25/8

« Forrige Neste » 1... 3282 3283 3284 3285 3286 3287 3288 3289 3290 3291 3292 3293 3294 3295 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer