14.08.2015 19:48
7988 Snorre Aalberg
Tags:
for vinner ikke dette spillet premie i kampen om årets spill, så vet ikke jeg. Har ikke sett på maken, Osvaill!!
Resultatlink, live oppdatering: bridge.no/var/ruter/html/2100/2015-08-29.htm
6 friske lag på startstreken.
Ved å trykke "les mere" finner du hele invitasjonen.
14.08.2015 21:41
Jeg la ut spillet under og kommenterte at hvis en spilte 4de høyeste eller norske utspill, vant syd alltid 3NT fordi ØV avslørte at fargen satt 4-4. Derfor gikk spillefører etter sitt niende stikk i spar og ikke i kløver. Hvis ØV ikke avslørte med signalene om ruteren satt 4-4 eller 5-3, måtte spillefører gjette og gikk beit i 50% av tilfellene. Jeg får svaret under og med skam å melde tror jeg han er representativ for mange norske spillere. Vi har en oppfatning av at måten vi spiller bridge på i Norge, er det eneste saligjørende.
Aklestad og Slettedal vant i kveld.
14.08.2015 22:08
I Chicago pågår Summer Nationals og Spingold. Nå er det 16 lag igjen og på to av dem er det norske. (Resultater til høyre). Både Schwartz og Monaco er med enda etter fine seire så langt. Nå spiller Boye og Espen mot lag Cayne, mens Monaco har "Gordon" på menyen. I spillet under fant Lauria et glimrende utspill med hjerter ess (!). Han fortsatte med damen og tieren som Boye stakk. Så ruter til esset. Boye Brogeland er en dyktig bridgespiller og derfor hadde han utstyrt seg med hjerter seks istedet for femmeren. Dermed var 3NT ubetelig. En dårligere spiller hadde fort hatt Kn5432 i stedet for Kn6432. Det ser så lett ut. Ruter ut til knekten og lasj fra Espen. Han legger styrke i stedet. Kløver til kapp, ruter ess og mer mer ruter til esset. Spar knekt og tre beit når øst naturlig går for en kløverkapp til. Legg merke til at Espen i nord har igjen ruter åtte over makkers syver slik at han kan være inne og spille mer spar hvis esset vinner. Samme utspill på det andre bordet, men der la nord i ruterdamen i stikk 1 og spillefører fikk et helt annet tempo. Han endte med tre stikk mer enn mot de norske. ____________________________________________________________
I A-gruppen er stillingen uendret blandt de 3 beste. Svein Magne som var falt ut av topplisten ved en inkurie forrige uke, har nå har fått sin fjerde plass. I B-gruppen har Fredrik og Hanne gjort et byks oppover. Stillingen for de beste er slik:
Sammenlagt teller de tre beste resultatene med forskjellige makkere. Alle detaljer finnes her>>>.
Festkomiteen minner om at det nærmer seg jubileumsfest som avholdes på Leangkollen 10. oktober. Betalingsfristen er satt til 5. september. Kr 350 pr person til konto nr 5136.67.32660.
For fullstendig informasjon se invitasjonen som ligger her>>>
15.08.2015 18:11
RESULTATER HOVEDTURNERING
HJEMMESIDE ______________________________________
15.08.2015 18:16
Da jeg lukka i natt og la meg, hadde Schwartz (Espen og Boye) vunnet kvartfinalen med 1 IMP over Cayne, men når jeg slo opp i ettermiddag hadde lagene bytta plass. Jeg vet ikke hva som skjedde, men skal finne ut. Resultater til høyre. Her er årsaken: Det var en appell i andre halvrunde som svingte 2 IMP. Turneringleder hadde godkjent spillet, men appellkomiteen dømte mot Schwartz. Her er det som står i bulletinen:
"There was, however, an appeal of a ruling on a board played in the second quarter of the match. The issue was a break in tempo, on which the tournament director called to the table made no adjustment. The appeals committee overturned the director’s ruling, a decision that cost the Schwartz team 2 IMPs. Schwartz’s 113-112 victory turned into a 112-111 win for Cayne"
Jeg venter på en kommentar fra Espen og/eller Boye.
________________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 3276 3277 3278 3279 3280 3281 3282 3283 3284 3285 3286 3287 3288 3289 ...12019