Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120186 treff

NM Junior 2015 pågår

16.07.2015 11:33

7988 Snorre Aalberg

Tags:

LIVE RESULTATER

_______________________________________________

Sommerbridge - 11. kveld

23.07.2015
Kjell Olav og Arvid helt suverene i kveld! 5 1/2 er litt for lite - møt opp folkens!
Sommerbridge - 11. kveld

Svein Ingar og Stig A vant denne uken

16.07.2015

på meget pene 65,3 prosent. Ketil og Per Arnulf fulgte deretter og var like foran Arnfinn og Kolbjørn som såvidt slo Stein og Jan Gunnar på siste poengplass.

I sammendraget ble det bare noen små endringer, men om Svein Ingar får  ennå noen godkvelder ganske kjapt blir det fort endringer. Nå er det 10 kvelder igjen og det kan bli spennende.

Svein Ingar og Stig A vant denne uken

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge den 23 juli

23.07.2015

Johs Aklestad og Peter Søvikhagen

vant i kveld.
 

Ny nyhetsartikkel  Sommarbridge den 23 juli

Les mer...

Sommerbridge - 9. kveld

16.07.2015
Kjell E og Jan Henrik til topps torsdag 9/7! At det kun var fire bord skylder vi på EM i Tromsø samt sommervarmen :)
Sommerbridge - 9. kveld

Fint polsk motspill til ingen nytte

24.07.2015 09:10

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Polakken i nord var veldig passiv i dette spillet og lot Hegge-Grude få være i fred i 4hj. (Jeg har en mistanke om at BBO ikke har registrert en sparmelding fra nord)
Bakke - Eide var med helt til 4sp, en kontrakt som går bare en beit. Hvordan splller du 4hj etter spar ut til tier og stjeling?


Det kom spar ut til tieren og stjeling. Tor Eivind la ned EK i hjerter og nå er ni stikk sikra med syv i hjerter og to i kløver. Kløver til damen sto(!) og nå gjorde Grude rett ved å spille ruter til kongen. (Det forsterker troen min på at nord har meldt). En grådig øst hadde tatt kløverkappen på nytt, men da ville det faktisk blitt beit med tre tapere i ruter og en i kløver. Kløver til esset og alle stikkene.

__________________________________________________________________

Sommerbridge - 10. kveld

16.07.2015
Erling og Kjell vant i kveld! Like bak kom Odd og Jan Egil. 6 1/2 bord er bra!
Sommerbridge - 10. kveld

I disse ulvetider

17.07.2015 08:12

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Av Stig Dybdahl

Snorre har fortalt om episoder fra EM i Tromsø som vi bare grøsser av å høre om. Enkelte spillere er villig til å selge sin egen bestemor for å få tak i disse MP'ene eller IMP'ene. Det ropes på turneringsleder for den minste uregelmessighet og slipper noen en fis uten å alertere i sesjonen før, vanker det straff.

Heldigvis er det ikke sånn overalt og våre egne rekrutter har med seg holdninger vi kan være stolte av. Her er to episoder fra det pågående Junior-NM i Isavsbyen.

I runde 1 møtte Edd Robert Stenbro og Sebastian Geissler de urutinerte jentene Kaja Brekka og Sanne Emilie Dybvik Dybdahl. Det spilles fem spill i runden og på de to første hadde guttene fått to dårlige spill. Så var jentene i 3hj doblet og med seks kort igjen var det bare toppstikk ved å stjele en taper med blindemanns siste trumf. . Da spiller Kaja en trumf selv og ødelegger stjelemuligheten. Edd Robert spør, "Spilte du hjerter 10?". "Å nei"", kommer det fra Sanna, men blir reddet av en særdeles hyggelig motpart. "Bare ta det opp igjen du", sier de og følger med på at spillefører tar resten for +730 i stedet for tre beiter.

Er det mange som kopierer dette? "Belønningen" var en sisteplass etter første runde for det mest rutinerte paret, men i min verden scoret de mange tusen karmapoeng!

Noen runder seinere går det 1NT - pass - 2hj - pass og det blir masse tenking fra jentene. "Dere spiller vel overføring i den posisjonen", spør Espen Flått. "Å ja. Det stemmer!", smiler jentene og kommer i den samme 2sp-kontrakten som resten av salen.


Flotte holdninger av Espen Flått.

Det gleder et farshjerte at de eldste ungdommene tar i mot nybegynnere på denne måten. Tusen takk og dette gir meg håp for bridgens framtid. Dere ledere har en kjempoppgave med å viderformidle denne type holdninger ovenfor de ferskeste. 

Gammagrafisk spanderte pizza på alle juniorne, mens NBF holdt brus. Jeg hørte i alle fall ikke en eneste som klaget på stemningen i denne turneringa. I motsetning til den som gikk forrige uke.


Her fra den pågående juniorleiren.

mvh Stig D

_______________________________________________________________________-

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge

17.07.2015

 Vinneren av sommarbridgen

(første del) blei :

Jon Urke med 313,88.

2pl. kom Torleif Hagen med 307,45 og

3pl. Oddbjørn sande med 305,10

 GRATULERER

 

 

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge den 16 juli

17.07.2015

Leif Slettedal og Inge Longva vant i  kveld. 

Ny nyhetsartikkel Sommarbridge den 16 juli

Les mer...

« Forrige Neste » 1... 3254 3255 3256 3257 3258 3259 3260 3261 3262 3263 3264 3265 3266 3267 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer