4 bord er ikke allverdens, men jeg hadde satt stor pris på at klubbens styremedlemmer innfinner seg litt oftere - og da gjerne med spillere fra andre klubber - en grei måte å få 5, 6, eller 7 bord - på spillekveldene. Widar Eiker og Petter H. Lindqvist gikk ut i 100, fortsatte i 100 og avsluttet i 100! (69.51% score) De var et hav foran nr 2, som ble Karen Stenbuck/Per Øivind Fredheim. Siste pallplass ble besatt av Ingvar/Bjørn Torgeir. Her er kveldens resultater: 1. Widar og Petter 114 2. Karen og Per Øivind 85 3. Ingvar og Bjørn Torgeir 83 4. John Arthur og Bo Lennart 82 Espen og Terje 82 6. Randi og Tormod 79 7. Henk og Arne 74 8. Mette og Trond Atle 73
Stillingen i sammendraget for de 20 beste, etter 5 spilte kvelder: 1. Petter 48.99 2. Per Egil 30.78 3. Henk 30.0 4. Ingvar 29.56 5. Espen 28.84 6. Terje 28.62 7. Bo Lennart 26.25 8. Per Elvin 22.03 9. Dimitar 21.59 10. Randi 20.86 11. Arne Nystøl 20.0 Ivar P. 20.0 13. Nina 19.69 14. Bjørn Torgeir 18.88 15. John-Olaf 17.17 16. Trond Atle 14.98 17. John Arthur 13.79 18. Mette 12.99 19. Tor 12.0 Øyvind 12.0
09.07.2015 15:42
7988 Snorre Aalberg
Tags: EM 2015
Jeg har hatt stor glede av å tilbringe næmrere en uke her på Bulletin-rommet i Tromsø. Det er et internasjonalt miljø der stemningen er høy og latteren sitter løst. Jeg forstår ikke alle vitsene og de engelske ordspillene, men jeg ler når de andre ler. De er (minst) fem tilmers samtale om cricket til dagen, fordi det er visstnok en viktig kamp som pågår. De følger LIVE på PC'en og plutselig bryter tre godt voksne menn samtidig ut i vill jubel eller dyp fortvilelse. Enten er en mann fra eget lag slått ut (gråt) ellers så har motstanderen gjort noe dumt eller uheldig (latter) Det er mye applaus og jeg får beskjed om når jeg skal klappe. Mark Horton er sjefsredaktør og han rører seg ikke fra plassen sin i løpet av en dag. Han er her når jeg kommer om morgenen og sitter like pal når jeg går sånn i skumringa. Jeg har han mistenkt for å ha innlagt kateter og utlagt tarm, fordi jeg har heller ikke sett han gå dit vi andre har jevnlige turer. Han er den som jubler mest og høyest under cricketkampene. Vi har faktisk også mer "dypsindige" diskusjoner og i dag kom vi inn på det med innvandring. Jeg tror de fleste av dere vet min holdning i den saken og jeg humret godt da jeg hørte at Syria hadde sagt ja til å ta i mot 10.000 norske oppsagt oljearbeidere. "Selvsagt hjelper vi medmennesker i nød", hadde de sagt der nede blant utbomba hus og knuste framtidshåp. Nok om det. Mark Horton tror jeg delte mitt synspunkt og han mente at jeg burde komme til England for å bosette meg der. Da måtte jeg gjennom en rekke intrikate spørsmål for å bevise at jeg hadde kjennskap til britisk kultur og historie. Det var tjue spørsmål, men jeg kunne ha en viss feilprosent. Disse tre var likevel obligatorisk og ikke mulig å ha en skrivefeil på en gang.
Hadde du fått engelsk statsborgerskap?
Det er jamnt i samandraget etter 8 kveldar. Det er dei fem beste kveldane, med fem ulike makkerar som tel.
Samanlagtliste etter 8 kveldar
09.07.2015 16:05
I går meldte han en storeslem med tre (!) esser vekk. Jeg har fått munnkurv av han om saken, men nå er du kneblet på hender og føtter, luringen? Snakker du negativt om meg i en eller annen sammenheng, legger jeg straks ut meldingsforløpet som ledet deg og din kjære bror til 7sp! Det ble summet og tisket bak ryggen hans da han troppet opp i spillelokalet. "Dette antrekket har vi aldri sett her opp før. Han han klipt av beina på vadmelsbuksa?"
30.06.2015 17:42
Tags:
Av Trond Are Nitter
Hei Snorre!
Rekner med at du no er på plass i Tromsø og er i full gang som journalist/spelar?
Eg synes eigentlig at det er blitt heilt greit med deltaking. 219 par påmeldte i EM-mix er jo meir enn dei 2 foregåande i Polen og Belgia. Det er jo mykje takka vera at dei norske er flinke til å stilla opp. ( 175 spelarar frå Norge )
Som du ser har eg lagt ved ein oversik over kor i verda dei 438 spelarane som deltar i mix-par kjem frå.
Eg er imponert over kor mange som har tatt turen frå USA, Australia og Kina for å delta i vårt opne EM.
Det som derimot er litt skremmande er kor få det er som kjem frå dei nordiske landa. 9 spelarar frå Sverige, kun 4 frå Danmark og ingen frå Island og Finland.
Kvifor er det slik? Eg skal ikkje ha sterke meiningar om det.
Tala er basert på påmeldingslista.
Sjølv tek eg turen oppover på måndag. Snakkes!
mvh
Trond Are Nitter ______________________________________________________________________________________
09.07.2015 17:26
Tags: Em 2015
Trykk på bildet
30.06.2015 17:48
bør spilles i Gdansk i Polen. For å komme dit kan alle ta Gdanskebåten. _________________________________________________________________________
Terje Jørgensen og Ola Enget hadde tatt turen til Tune og kunne løfte henda høyt når kvelden var over. Kanskje går de for The Treble? MEd seier i Rendalen på mandag og Tune på tirsdag, så vil de vel knive best mulig om en seier også torsdag i Koppang.
Spillet under pekte seg ut som ekstra interessant. Ved alle fire bord var ØV i utgang, men resultatene varierte fra 4hj -1, 4hj +1, 4hj +2 og 3NT +3. Det mest interessante er hvordan du løser hjerteren best for minst 3 stikk? For enkelthets skyld sier vi at du går for toppen i 3NT på østs hånd, og får liten spar ut fra syd. Ruteren sitter 3-2.
30.06.2015 20:20
RESULTATER
Det er ca 70 par som går videre til Semifinale A. Over kan du ser hvilke norske som klarte cut'en. Fra omtrent 70 og ned er det en omvei via Semifinale B, men kun de seks beste derfra går til finalen. Fra A er det 46 plasser. Det er mange norske sterke par som "mangler" blant de 70 beste. Tor og Gunn Helness klarte det ikke, Tom Høiland og Siv Thoresen den samme. Heller ikke Lise Blågestad og svenske Peter Fredin kan ta veien via 46 plasser i Semifinale A. Rune Hauge - Anna Malinowski det samme og Boye Brogeland - Tonje Brogeland kom under middels. Gratulerer til de som kom seg gjennom første dag og lykke til med den tunge veien via Semifinale B.
Krutnes og Aklestad vant i kveld.
« Forrige Neste » 1... 3242 3243 3244 3245 3246 3247 3248 3249 3250 3251 3252 3253 3254 3255 ...12020