07.07.2015 18:27
7988 Snorre Aalberg
Tags: EM 2015
Vi går inn i de siste 14 spillene med 20 IMP ledelse til Slufsa. Slufsa øker ledelsen med 19 IMP til på de tre første. Her er det første av dem. Vurderinger på 5-trinnet er alltid vanskelig. Her gjorde Jon Sveindal en uheldig vurdering da han stampet over 5sp og gikk en beit, men det kostet ikke mye. Spillet var allerede tapt når Kieron Dyke doblet 5hj på det andre bordet, en kontrakt som steinsto. Her var nok Hornslien -Høyem heldige, fordi nord mente 4ru for å beskrive hånda si hvis ØV meldte 4sp. Høyem i syd oppfattet det som en sterk melding og gikk på mot slem. +590 FOR UAVGJORT Dette er bare sånt som skjer og en normal endestasjon. * STILLINGEN MED 10 SPILL IGJEN: 101 - 62 til Slufsa SPIKEREN I KISTA!! Begge bord er i 3NT, men i lukket spillet Aksel Hornslien ut spar. Spillefører dukker to ganger og tester kløveren. Nå går det an å vinne enda ved å spille nord for ED i ruter, men en bedre plan er nok å satse på at syd har ruteresset og bare tre spar. Derfor godspiller Kieron Dyke kløveren, men nord kommer inn i ruter og tar beita med den trettende sparen. Arild Rasmussen starter med ruter ess (!) og når han fortsetter med ruter (litt rart når han ser KKn9 i bordet) blir det lett hjemgang. Etter rutereresset er det geschloss uansett FIRE SPILL IGJEN OG 120 - 63 til SLUFSA. Nå er eneste sjanse for seier til Noralia at Lasarus står opp enda en gang. Det gjør han neppe og jeg gratulerer alledere nå SLUFSA med finaleplas. Dette var rett og slett impnerende god bridge, trøndergutter..
Vicky starter allerede den 4 juli. Da skal hun spille EM Lag for damer. Denne går fra 4- til 7 juli. Med seg på laget har hun Liv Marit Grude, Bodil Nyheim Øigarden og Maria Dam Mortensen fra Danmark.
Dette er et meget godt lag som skal bli spennende å følge.
Så starter hun opp igjen med EM par for damer,(start 7 juli etttermidag til 9 ) her skal hun spille med Rosaline Barendregt fra Nederland.
Magne skal spille EM open par sammen ved Henning Ødegaarden. Denne går fra 7 juli til 11. Her er det kvalifisering 7 og 8. Den 9 spilles den en a og b pulje.De over middels spiller i a puljen de andre i b puljen. De dårligste parene i a puljen ryker ut mens de beste i b puljen får spilleFinalen som er på 52 par og går fra 12 til 13.(jeg har alt bestilt fly hjem den 10 )
De får en lang reise Magne og Henning for de skal kjøre bil frem og tilbake.
Jeg måtte bare få oppleve dette en gang og skal spille EM Open sammen med Helge Larsen fra Bergen. Det samme skal Ronny og Kai også spille.
Her vil ett brett stå over bordet så vi får ikke se makkerene våre.
Det er fortsatt mulig å melde seg på til turneringene. Jeg har fått enerom på Thon Hotell Tromsø til 300 kr natta med frokost. Dobbeltrom koster 450 så det er billig å bo der.
For dere som er hjemme kan dere følge turneringene på BBO.
SJ
07.07.2015 18:51
fordi der jobber de hardt. Pauser er for pyser, men en liten pust i bakken mens en leser korrektur er greit. Barry Rigal, en festlig fyr å bli kjent med
07.07.2015 19:55
Det er fem spill igjen av semifinalen mellom SLUFSA og NORALIA, men kampen er avgjort. Trønderne leder med 57 IMP og det er ikke krutt nok igjen på de siste spillene til å ta inn så mye. I finalen blir det Norge mot Nederland og den starter kl. 10.00 i morgen. Da skal vi sitte pal og heie alt vi kan. Børre Lund - Ole Berset - Olav Arve Høyem og Aksel Hornslien NORALIA avsluttet med stil i det fjerde siste spillet. Først melder Jon og Arild en glimrende 7hj, men den spiller seg ikke selv. Arild vant med kløveresset og tok for bordets DKn i hjerter. Han oppdaget sitsen, men det gikk bra likevel Etter DKn i trumf tok han for KD i spar, tok ruter konge og spilte seg hjem i ruter. På sparesset falt tieren og da var det bare å stjele rutertassen i bordet. +1510. Kieron Dyke, Justin Howard, Arild Rasmussen og Jon Sveindal fikk bronse i EM!
Resultatservice frå Tomsø her:
Resultatside
Ungdoms EM, lag
07.07.2015 19:31
Her er de ti beste. Alle resultater i menyen til høyre.
07.07.2015 19:30
Tags:
ÅPEN KLASSE
DAMER
27.06.2015 22:15
Jeg skriver på en dårlig PC i Kroatia, men kjenner likevel at det verker litt. Skulle mer enn gjerne vært i Ishavsbyen, fordi det ser veldig flott ut så langt. På mandag kveld kommer de første skikkelige artiklene mine, så jeg håper du følger med da. Jeg setter STOR pris på innspill, kommentarer, bilder, spill, historier og hva det nå måtte være, og lover å publisere det som kommer fra dere. MIXLAG www.guts.com
er halvveis i kvalifiseringa og i morgen omtrent kl 19.30 er det klar hvilke 16 lag som får spill "Round of 16" på mandag. Foreløpig er dette de som ligger an til å få være med videre, men det blir helt sikkert forandringer. Jeg er ikke 100% sikkert, men mener i alle fall at det er norske spillere på lag 1 - 4 - 5 - 9 - 12 -15. De eneste "reine" norske lagene er "Lillebaluba" og "I siste eliten". Resultatlinker finner du i menyen til høyre. Der vil det komme mer etter hvert. Aller best start for Lise Blågestad, Jørn Arild Ringseth, Peter Fredin og Pernille Lindaas. Vi venter på mer!!
07.07.2015 22:42
Sølv til SAGG
Bronse til Nøtterøy og Sørvoll
« Forrige Neste » 1... 3236 3237 3238 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 3246 3247 3248 3249 ...12020