Resultat 24.6
06.07.2015 22:40
7988 Snorre Aalberg
Tags: Em 2015
Ikke mindre enn 78 lag stilte til start i det som noen kunne brukt som hviledag før EM par. Vi bridgespillere tenker ikke særlig på kroppslige behov, så hvile, mat og nok drikke er det ikke mange som tenker på. (selv om det med drikke sikkert kan diskuteres. Det er mye B-vitaminer i øl har jeg hørt) Espen Lindqvist og Boye Brogleland lyktes ikke med sponsorlaget Mahaffey i åpent lag, men slo tilbake i dag. I morgen (tirsdag) er det finale for damer og senior lag, mens semifinalene spilles over 4 x 14 spill i åpen klasse. En haug med par starter parkvalifiseringer i alle tre klasser. Jeg ahr ikke helt oversikt over hvor mange som går videre til Semifinalene. Det er ikke mindre enn 250 spill som står på programmet før vinneren av ÅPENT EM PAR skal kåres. Det er CarryOver mellom sesjonen, så denne gangen kan dere ikke klage over "feil" vinner. Her kan alle ta ansvar for egen skjebne. 222 påmeldte par RESULTATER BAM (virker ikke alltid)
Fredag den 3-7 kl 1800 kan de inviterte komme til en uhøytidlig bridgeopplevelse med det sosiale som hovedfokus.
Vi starter kl 1800
Tor viser film fra NM Klubber
Gaute serverer godbiter fra kjøkkenet
Meld dere på gaute@rosfjord.no
Vi starter opp i starten av August
God Sommer
på Øveregga i Soknedal lørdag og vant 5 poeng foran Tore mens storfavorittene Jøran og Arnfinn tok de neste plassene. Håvard viste også fin form da han kom på 5.plass. Det deltok 20 meget trivelige spillere denne gangen.
Surost var utlovet av undertegnede til forrige tirsdags vinnere på Tune, men det var før familiefaren hadde møte med øvrigheta og fikk forklart sammenhengen mellom familieliv og St.Hans-feiring, Odd Harald og Geir er imdilertid de rettmessige vinnerne av surosten etter seier blant 9 par. Undertegnede setter opp to nye butter surost til neste tirsdag!
Geir har vært snill og overlevert følgende spennende spill, spekket av instruktive poeng. Sittende i øst ser du at nord åpner 1 kløver før deg. Du melder inn ruter, syd melder spar og makkeren din hopper til 3 ruter. Nord avslutter hele seansen ved å hoppe til 5 kløver, og du velger deg ruteresset i utspill:
Ruteress drar med seg dama hos makker og kongen i nord! Hva nå, hvordan fortsetter du motspillet ditt fra østs hånd?
06.07.2015 23:49
Tags: EM 2015
Nå tar jeg en grisesjanse og påstår at Geir ikke fant beste spilleplan i 3NT. Det er ikke ofte det skjer, men her tror jeg han missa et tempopoeng. Det kom spar 3 ut, norske utspill til esset. Så hjerter konge til esset og mer spar som Geir la liten på. Vest stakk over med spar knekt og godspilte fargen sin. Geir la ned hjerterdamen og så sitsen. Nå kunne han ikke godspille hjerterstikk fordi da kom vest inn og beita kontrakten. Derfor måtte han gå over på kløveren, men øst passet på å ikke bli hengende i fargen for å spille ruter. Geir fikk altså to sparstikk, ett hjerterstikk og fire kløverstikk, pluss det åttende i hjerter fordi vest rakk ikke å kaste all hjerteren og ruteren sin Ser du hva feilen er? Jo, som ganske mange ganger skjer den i stikk en. La øst beholde for spardamen og stikk neste, så kan ingen makt i verden beite 3NT lenger. Øst må skifte kløver når han er inne på hjerteresset og da tar Geir kappen og fortsetter med en mellomhøy kløver til kongen og mer kløver (kløveresset tidligere er det samme). Nå kan han spille en liten hjerter til nieren i bordet og ender opp med 2+3+0+4 = 9, evt 2 + 2 + 1 + 4 = 9, hvis vest ikke stikker hjerter mot nieren. Skulle øst hatt hjerter å spille tilbake, blir det beit bare hvis vest har både hjerterknekten og kløverkongen. (tror jeg) Når vest har fortalt om fem spar, tror jeg faktisk dette er rett spilleplan og ikke bare skrivebordsbridge. Har jeg oversett et poeng (igjen), ber jeg allerede nå om unnskylding. _________________________________________________________________
07.07.2015 08:06
Resultatservicen i EM er noe annerledes enn det vi norske er vant med. Det er mye bra i måten de presenteres på, men det er en stor mangel. Det er alt for vanskelig å finne ut hvem som spiller på de ulike lagene. I gårsdagens BAM-lag er lagnavnet det eneste jeg klarer å se. Hvem som skjuler seg bak f.eks "KLAKKEN" aner jeg ikke. I dag begynner parturneringen og der bør ting bli bedre enn under mix. Ikke et eneste kort var å oppdrive på spillstensilene. Det er fint å kunne se at Petter Hansen har spilt hjem 6sp redobla, men det er et poeng å se hvilke kort han og makker hadde til disposisjon. ________________________________________________________________________
Halvor og Nils-Otto vant kveldens spilling foran John og Henry.
« Forrige Neste » 1... 3234 3235 3236 3237 3238 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 3246 3247 ...12020