04.07.2015 22:46
7988 Snorre Aalberg
Tags: EM 2015
For det var akkurat det Lise Blågestad var 99,9% sikker på at den gjorde. Hun hadde følgende kort. ED97632 E94 KKn6 - og var i 2sp doblet (!). Dette må da stå, tenkte hun, og var enda sikrere når makker hadde sparkongen! Kortene ser du under og selv med alle hendene synlig sliter jeg litt med å finne det åttende stikket etter kløver ut. Det går sikkert an, men jeg har ikke sett noen som fikk mer enn syv stikk i sparkontrakt. Jeg snakket med Øyvind Saur om det samme spillet og i deres kamp ble det et stor tap på en noe underlig måte. Christer Kristoffersen og Øyvind Saur satt ØV og Christer i øst åpnet med 1sp. Syd meldte inn 2ru og Øyvind i vest hadde en "opplagt" negativ dobling. Nå kunne ikke Christer finne noe vei til å undersøke slem, så han hoppet bare til 4sp. Sløyfe på og masse beit!! Lagkameratene Ulf Tundal og Glenn Grøtheim åpner med 9hp når de har femkort major og da skjønne du sikkert at NORD åpnet med 1sp. Da kom ikke ØV i utgang.
04.07.2015 23:10
Det er ikke helt topp lyd underveis, men dette er amatørarbeid av undertegnede.
_________________________________________________________________
En prat med Aksel Hornslien Takk til alle frivillige ______________________________________________________ Olav Arve Høyem - sølvmedaljevinner SLUFSA TIL FINALEN I EM LAG Så glad blir man når man vinner QF i EM Jon Sveindal slo ut Monaco - Zimmermann En prat med Erik Berg etter stortapet i Runde 10 FRA LAGTURNERINGENE LØRDAG 4.JUNI (4.23 min) BRIDGE+ MORE (prat med Svein Jarle Ludvigsen) litt dårlig lyd INTERVJU MED INGER HJELLEMARKEN
___________________________________________________________________
_____________________________________________
Kveldens spilling ble vunnet av Thomas og Torolf foran Roy og Olav. Neste uke blir det spilling på onsdag som vanlig!
04.07.2015 23:14
og det vel knapt noen bridgespiller som har fått så mye skryt av meg som han. Derfor vet jeg at han tåler dette. Dette spillet ble faktisk vist på BBO, så jeg har bevis på at jeg ikke lyver. Nederland på det andre bordet hadde spilt 3NT med 11 stikk. Det var nok i overkant mye, så en pinne måtte nok kaninen regne med å betale ut. Geir kom også i 3NT og fikk spar ut. Han ville vente litt med kløveren, så han spilte hjerter til tieren og dame. Mer spar. Så hjerter til kongen som vant, fulgt av ruterdamen (!). Vi som kikket på lurte på hvor lenge han skulle vente med kløveren. Øst stakk og tok to hjerterstikk. På den fjerde kasta Geir en ruter (!) og hadde nå kongen singel igjen i nord. Øst spilte ruter og så var det klart for kløver. Kløver til kongen og kløver til tieren. Nå fikk han ikke mer og moroa endte med 3NT --> 6 stikk. Gratulerer!! Bedre fiskelykke her enn under EM lag, Geir!!
Fra 23 juni og hele sommeren spiller vi i klubben hver tirsdag. Vi ønsker alle hjertelig velkommen.
04.07.2015 23:55
Det så ikke ut som motparten hadde hjerterhold og da startet Christer med en liten hjerter fra øst (!). Makker stakk med kongen og spilte syveren opp igjen. Spillefører fulgte med tieren, men det hadde han da fort gjort fra 1053 opprinnelig også? Christer ser at kløveren gir fire stikk og da ser det unektelig ut som det må en hjerterstjeling til for å beite? Derfor mer hjerter og hvis det er vest som har dobbel hjerter trenger han bare et kort større enn bordets ruter åtte for å beite. Ikke medsiin denne gangen og øst hadde i tillegg sladret i fordelilngen når han leverte dette motspillet. Det så ut som han ikke hadde noe ruterstikk der bak og da kappet spillefører opp makker Øyvind Saur sin ruterdame og -400 til utbetaling. Tenk deg om nord hadde hatt f.eks EKDKnxx i ruter, 10xx i hjerter og kløveresset (det siste har han alltid). Da hadde dette motspillet vært klart for pris og medaljer med krans og stjerne.
Halvor Sølvberg og Magnar Holvik fra Horningdal BK. tok seieren i kveld
05.07.2015 09:58
hver dag! Da er det målgang i Tour de France og jeg sliter med å få med begge deler. På den offisielle hjemmesiden for sykkelrittet er det et detaljert tidsplan for når rytterne er i mål, avhengig av snittfarten på etappen. Jeg har snakket med sjefsfru Hjellemarken at jeg tar ansvar for å ha kontroll på hvordan de ligger an, for så å gi beskjed om spillinga i salen stoppes 16.15 eller 16.25. Det holder å se de siste to milene. Mitt forslag er at alle kan gjøre ferdig det spillet de holder på med før resultatskjermer og prosjektorer går rett over til Frankrike. I dag er rittet faktisk ikke i baguettlandet, men det sykles en spennende etappe i vindutsatt kystområde i Nederland. Jeg går for Kristoff i dag. Ok, Inger?
På kretstinget ble Tor valgt etter at Nils Halvard Bråten trakk seg tilbake etter mange gode år som leder. Ny nestleder ble Per Brekke og nytt styremedlem ble Asbjørn Rust. Referat fra kretstinget kommer snarlig.
« Forrige Neste » 1... 3228 3229 3230 3231 3232 3233 3234 3235 3236 3237 3238 3239 3240 3241 ...12020