Ole Vidar og Vegard gjorde rent bord i kveld. Et par runder før slutt lå de høyt på 70-tallet i %. De "datt" ned til 65% men ingen var i nærheten av dem...Gratulerer !
Det var forøvrig Skien OPEN i helgen der flere lokale spillere deltok. Vidar Smith og Sigurd Evjen (Vikersund) vant rett foran Allan Livgård og Stig H Dybdahl. Beste lokale spillere var Morten og Arild som tok siste premie som var 12 plass (Heidi og Frode vant beste mixpar) Turneringen er veldig populer og vi anbefaler å melde deg på tidlig til neste år ! Her er hele resultatlista.
Jeg og makker gjorde ikke mye rette valg i dag...i tillegg til alle feila ble det fortjent en bunnplassering, men Kai hadde en fin spilleføring:
Du får Ruter 9 ut fra Syd som går til 10'ern din...spilleplan ?
01.07.2015 13:34
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Jeg kan ikke finne LAVAZZA med blant annet Bocchi - Madala på startstreken før EM lag. Heller ikke Angellini med Verscace - Lauria. Det er mer enn nok av god lag, men de beste blir alltid etterlyst. NewInBridge har en lengre intervju med en kanskje mest rutinerte av dem alle, Lorentzo Laura. DET KAN DU LESE HER. I innledningen utelukker han enda ikke at han kommer. "Jeg spiller med en mann som ikke liker å fly, og det å kjøre til Tromsø er uaktuelt. Likevel er han uforitsigbar, så kanskje vi dukker opp? Mot slutten av intervjuet kommer de inn på spillet der Nunes har blitt gått etter i sømmene for "Abnormal play", egentlig en beskyldning om at han og makker ikke har reint mel i posen. Jeg vet ikke hvem som er venner med hvem i det italienske miljøet, men selv om Lauria ikke sier noe direkte, kommer det fram mellom linjene at han ikke liker det som skjedde. Her er siste sitat: LL: The evaluation of the case is up to the Judge, which I am not. I'd rather worry about the consequences of this verdict in the bridge world. How many bridge players will appeal to a mental blackout to justify an abnormal play? This verdict may set an extremely dangerous precedent. ___________________________________________________________________________________________
01.07.2015 20:49
Tags: EM 2015
Jeg vet ikke om det er bra eller ikke så bra. Av de 219 parene som startet var 40% norske. 13 av 52 er akkurat 25%, så matematisk er vi noe underrepresentert i finalen uten at det nødvendigvis sier all verden. Lykke til alle som skal spille finalen og la oss håpe på norsk flagg på pallen på fredag. De parene som ikke gikk til finalen, kan gratis spille EBL-cup. Den går samtidig med finalen. I dag var det ikke overføring på BBO og jeg ser at Inger Hjellemarken forteller at det ligger spillstensiler og scorer nederst på resultatsida, men når jeg trykker der får jeg "Page not found". Noe som kan hjelpe? Det er i alle fall ingen tvil om at når det gjelder måten å presentere resultater på, er det andre enn EBL som ligger milevis foran. I alle fall i parturneringer. Heia Ruter!!
SEMIFINALE A
SEMIFINALE B
11 par stilte til start på "sommerens" 6. kveld. Litt skuffende oppmøte egentlig, men folk valgte vel å nyte sommerværet i stedet for bridge i kveld. Var jo tross alt opphold store deler av kvelden. Seieren gikk i kveld til Jøran Aunan - Svein Ingar Sæther foran Olav Arve Høyem - Per Mælen som var en liten "åker" foran nummer 3 Edd Robert Stenbro - Arnt Ola Løhre.
I sammendraget har Svein Ingar Sæther tatt over teten foran Per Mælen med Olav Arve Høyem på tredje. Hele lista finner du HER.
01.07.2015 21:05
Jeg har fått spørsmål om hva som er annerledes med reglene for NM i år i forhold til festivalene de siste årene. Her er det Allan sier:
Hei Snorre Tidligere har det vært åpne NM, men da ville vi risikert (og fått i mixlag allerede) en premiepall i NM som utelukkende hadde bestått av utlendinger. For å unngå det er det bestemt krav om medlemskap i NBF. NM i år er jo spesielt med tanke på at det "hentes" ut fra EM. hilsen Allan. _________________________________________________________________________________ Når NBF først valgte å legge inn en NM-turnering i EM-turneringa, synes jeg dette er fornuftig. Etter min mening burde man kanskje gått enda lenger og knytte NM-tittelen til personer som er norske, omtrent som i andre idretter. Litt rart hvis en våken utlending har passet på å melde seg inn i NBF i tide skal kunne stå på pallen i et NM. På den annen side kan jeg skjønne at på lag der det er tre norske og en utlending er det litt "surt" at de ikke kan få NM-medalje, men jeg forstår argumentet til Allan.
Klubben deltar på alle MP-turneringer.
Sommerfest 18. juni 2015 kl 1700
Siste spillekveld før sommerferien 25. juni 2015 kl 1800
Magdi arrangerte sommerbride onsdag 01. juli - 05. august 2015 Sogn hagekoloni Felleshuset. Stort sett veldig bra fremmøte.
Første spillekveld etter sommerferien 20. august 2015
Julebord 17. desember 2015 kl 1700 mat så spilling hovedturnering og nybegynnerturnering.
Første spillekveld 2016 07. januar.
01.07.2015 21:17
Foto: Norsk Bridgeforbund
Bridgeklubben har 24 fasitspillserier og nedlastingerav turneringer fra NBF for utlån, i tillegg også 13 facitstokker. Kontaktperson Øystein Mauritzsen 97548040
Den andre runden med surost gikk kledelig nok igjen til radarparet Moen-Sundet. Etter et katastrofalt tap mot par 6 i kveldsturneringa på tirsdag der "alt sitter mot" og "vi sitter mot salen" klarte de allikevel å karre seg til topps. Minst like gledelig var innslaget av kursdeltakere; Erling, Didrik, Gunnlaug, Solveig, og ikke fullt så urutinerte Jon hadde alle funnet veien til Tune, og da ble vi hyggelige 11 par. Med såpass mange nye spillere bærer vi gladelig over med at det tidvis kan gå litt sent og at scorene svinger mer enn vanlig.
Dramatikk ble det også da Trine og Hilda oppdaget mus i spillelokalet og spilte de siste tre rundene stående på stolene sine.
Undertegnede og makker fikk god score ved hjelp av en konvensjon som kalles Michaels cuebid. Meldinga gjør det mulig å vise minst 5-5-fordeling i to farger og kan være et aggressivt virkemiddel i kamp om kontraktene. Makker satt i vest, og kunne se at nord åpnet med 1 ruter, pass fra øst og 2 ruter fra syd:
01.07.2015 21:57
BBO-gjengen tok en velfortjent pause i dag under Semifinalene i Mixpar, men er tilbake med åtte (!) bord i morgen. Spillinga starter kl. 10.00. __________________________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 3232 3233 3234 3235 ...12020