Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120192 treff

Vårcup 2015

28.04.2015

IMG_6073.jpg22 par deltok 3. spillekveld av Vårcupen 2015 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Almar Olsen - Rolf Lehn foran Gunnar Harr - Stig Arne Iversen på andre og Arvid Bræck - Torbjørn Dragland på tredje

B-pulja ble vunnet av Leif Hagen - John Solum foran Erling Anders Johansen - Børre Andreassen på andre og Jorunn Nordvoll - Annelise Sundberg på tredje.

Resultater A-pulja, B-pulja

Vårcup 2015

Les mer...

Vidar går til sponsorlag?

22.04.2015

"Må nok melde overgang til en ny divisjon je nå", uttaler Vidar etter å ha halet i land en hjemmeseier i tospann med en krøsus fra Koppang. Hvor mye Åsmund Jørgensen måtte ut med for å spille med Sorkens svar på Zia Mahmood vites ikke, men det er vel snakk om tresifra beløp. Minst. Foreløpig holder innsatsen til 9. plass i simultanturneringa, blant 285 par. Rolf og Knut er heller ikke ubeskjedne med sin foreløpige 30. plass. Godt jobba! Resultater fra simultan finner du HER.

I første spill ser det ut til at det kan ha vært god utlufting i meldeboksen, spillet svingte 276p! For de spillerne i nord eller syd som havnet i utgang i spar handlet spillet i stor grad hvordan man kombinerer sjansene sine best for flest mulig kløverstikk med følgende kombinasjoner på begge hender (gode overganger hele veien):

 

Vidar går til sponsorlag?

Les mer...

Delt seier i Vårturneringen

28.04.2015

14 par deltok da vårsesongen ble avsluttet med den tradisjonelle Vårturneringen ble avviklet over 7 runder á 4 spill tirsdag. Dessverre hadde ingen spillere fra naboklubbende Nesbygda (Svelvik) og Pøbben (Skoger) anledning til å delta derfor var det stort spillere fra Galleberg og Holmestrand som deltok. Det var spillere fra sistnevnte klubb som tok de fleste premieplassene. Den jevne turneringen - der hele 9 av 14 par kom over middels - endte til slutt med delt seier til Trond Rikstad – Magne Vike og Frank Indlagen – Stein Hovstad mens Odd A. Frydenberg – Stian Sørlie Helgeby ble nr. 3. Den siste premieplassen gikk til Erling Galleberg – Einar Nyork.

Her står premievinnerne og venter i spenning på den endelige rekkefølgen


De bridgefrelste har nå anledning til å spille en simultanturnering i Holmestrand førstkommende torsdag på Fjellhall i Hillestad mens den ukentlige sommerbridgen, arrangert av samme klubb, spilles på Borgen hver tirsdag fra kl. 18,30. Oppstart førstkommende tirsdag. Trykk <<<=== HER ===>>> for flere detaljer fra turneringen.

Delt seier i Vårturneringen

Les mer...

Sjur og Marius vann klubbmesterskapen vår 2015

22.04.2015

 Sjur og Marius vann klubbmesterskapen suverent føre Svein og Kai. Dei var like suverene føre nr 3 som var Øyvind og Tor Henning.6 beste kveldane telde i samandraget.

Sjur og Marius vann klubbmesterskapen vår 2015

Les mer...

Stein og Trond vant avslutningen

29.04.2015

da vi spilte siste klubbkveld som også var med i NBF's gratis simultanuke og der premiene for vinter/vårturneringer ble utdelt, de greidde 64,8%. Torstein og Arnfinn tok 2.plassen og det var heller ingen overraskelse, de greidde 57,9 og var like foran Kåre og Halldor på 56,5 mens Olav og KOG kom på siste poengplass med sine mere beskjedne 52,8.

Nå går vi over til sommerbridgene som i første omgang dreier seg om Kvål på mandager og Soknatun på tirsdager.

Stein og Trond vant avslutningen

Østfold og Follo sitt KM godkjent

22.04.2015 18:23

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det var visstnok en fjøsnisse som hadde tukla med korta i siste runde. Jeg vet ikke akkurat hva, hvordan og hvem, men uansett svært uheldig. Utvalg for turneringvirksomhet har sett på saken, men de hadde nesten ikke noen annen mulighet enn å la resultatet stå. Spillerne er i alle fall uskyldige og alle gjorde så godt de kunne i siste runde. Det ble mer bingo enn bridge, men jeg tror ikke det hadde blitt større endringer om de så hadde sletta de tre siste spillene.

Jeg håper i alle fall den som ordna kortfila ikke gjør denne tingen igjen. Han eller hun bør vel strengt tatt få inndratt førerkortet for korteleggingsmaskina en stund?

Det er vel ingen som er spesielt i tvil om hva jeg mener om hele kvalifiseringsopplegget. Det er ulike syn på saken og jeg skal ikke påstå å eie sannheten. Hvis NBF ønsker å viderføre ordningen,  synes jeg de skal bruke litt tid på å gå gjennom reglene fordi det er mange ting som skurrer.

   Det sitter ei hyggelig dame i Nord-Trøndelag og er førstereserve til NM par, Astrid Margrete Grønnesby. Hennes krets fikk ikke en ekstra finalebillett fordi noen kretser hadde en eller noen få flere deltakere. Østfold og Follo hadde 21 par med, mens Nord-Trøndelag hadde "bare" 20.

Ekstraplass er slik jeg har forstått ment brukt for å stimulere til innsats og belønne de kretsene som får medlemmene til å stille i NM Semifinale. Der har Nord-Trøndelag gjort en mye bedre jobb enn f.eks Østfold, fordi kretsene har hhv. 314 og 1073 medlemmer. En kan ikke ta ut en hopper til hoppuka fordi han har 123 meter mot en annens 122 meter, hvis den første har hoppa i Vikersund og den andre i Marikollen. Oslo bør vel strengt tatt stille ganske mange flere deltakere enn Møre og Romsdal for å kjempe om det samme belønningen? Eller kanskje ikke?
Her er det som er igjen av Astrid. Resten ligger i treningsstudioet? :-)    
     

 

 

SOMMERBRIDGEN 2015 STARTER TIRSDAG 5. MAI KL 1830. VI SPILLER HVER TIRSDAG UT AUGUST I KANTINA PÅ ELDRESENTERET I RANDABERG SENTRUM

29.04.2015
Det spilles både som turnering for enkeltspillere der makker trekkes, og for faste par. Premiering hver kveld. I sammendraget vil de 5 beste spillekveldene være tellende i begge kategorier.
SOMMERBRIDGEN 2015 STARTER TIRSDAG 5. MAI KL 1830. VI SPILLER HVER TIRSDAG UT AUGUST I KANTINA PÅ ELDRESENTERET I RANDABERG SENTRUM

NM damer i helga

22.04.2015 19:43

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det spilles på Hell, Stjørdal. Rett ved siden av Værnes.

Flott at det sendes på BBO slik at damene kan få sjansen til å vise hva de er gode for. Det er sikkert noen par og lag som synes det er skummelt å bli overført LIVE, men det er viktig å opparbeide seg så mye rutine som mulig med dette. De gode spillerne glemmer at det sitter noen å trykker på meldingene vi melder og kortene vi spiller. Det er det aller, aller beste.

Lykke til alle sammen og jeg håper at jeg finner fine spill å skrive om. En spesiell lykkeønsking til juniorene. Sven Olai Høyland forteller at de har gjort store framskritt det siste årene, men at det enda nok er et stykke opp de de aller beste. "Middels er realistisk", sier han.

_____________________________________________________________________________

Ny deltakerrekord

29.04.2015

Sist tirsdag ble det satt deltakerrekord for dette århundret. Hele 11 par møtte og vi prøvde oss på spilleformen 5 bord med svans. Fortsetter det slik, blir snart hver spillekveld en mini Averøy-cup. Averøy kommune er varslet om at spillelokalet må utvides.

Vi kommer tilbake med resultater så snart kontrollkomiteen har avsluttet sitt arbeid.

Bildet viser litt av køen før spillelokalet åpnet

Ny deltakerrekord

Sliter med nattesøvnen?

22.04.2015 19:53

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det har vært skrevet en del om KM i Østfold i helga.

1   18   96,0  57,6  Allan Livgård - Kåre Bogø                 27945 29525  Askim BK - Ski BK
2 15 84,8 56,7 Didrik Ueland - Odd Roger Nielsen 31173 35160 BK Tempo
3 2 80,2 56,4 Terje Garseg - Leif Johan Lundal 12372 10252 Askim BK
4 7 59,8 54,7 Knut Karlsen - Johnny Moen 13153 1273 Kolbotn BK - Ski BK
5 4 56,0 54,4 Jørn Johansen - Egil Hansen 9659 1439 Moss BK

Ser du på par 2, Garseg - Lundal, så var de bare 4 poeng bak NM plass og så viser jeg deg dette spillet.



Par 2 kommer i 6sp og jeg kan ikke i min beste fantasi klare å se hvordan det er mulig ikke å få tolv stikk. På slutten av lange bridgeturneringer er det mye som skjer og vi har vel alle våre spill vi ønsker å glemme. Det må være minst en spiller i Østfold som sliter med å sove godt. 

Se også stakkar par 6 og 8. Rett under kortfordelinga vises det "ideelle" resultatet for spillet. Eller med andre ord, den teoretisk beste prestasjonen for begge par på spillet. -500 på ØV er altså fasiten. Brigde er ikke rettferdig når -500 gir todelt bunn for det ene paret og todelt topp for det andre. Det er akkurat derfor bridge er så morsomt. Teori og praksis er to forskjellige ting. 

« Forrige Neste » 1... 3145 3146 3147 3148 3149 3150 3151 3152 3153 3154 3155 3156 3157 3158 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer