Sjur og Marius vann klubbmesterskapen suverent føre Svein og Kai. Dei var like suverene føre nr 3 som var Øyvind og Tor Henning.6 beste kveldane telde i samandraget.
Det ble en hyggelig kveld med trekking av makkere. Harald og Jan E. vant, med en kanon sisterunde - gratulerer!
Men fortvil ikke - det er mange muligheter for å spille bridge i sommer. Håper å se mange Midt-Telemarkinger på Notodden på mandager og i Seljord på torsdager- møt opp, folkens! Vil også minne om spilling på Notodden 2. pinsedag kl. 16.00. Påmelding ved oppmøte. Ellers vil jeg også anbefale alle våre medlemmer til å stille på Skien Open som er lørdag 13. juni - en veldig hyggelig turnering med mange gode premier. Påmelding kan du gjøre her. GOD SOMMER :-) hj
22.04.2015 18:23
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Det var visstnok en fjøsnisse som hadde tukla med korta i siste runde. Jeg vet ikke akkurat hva, hvordan og hvem, men uansett svært uheldig. Utvalg for turneringvirksomhet har sett på saken, men de hadde nesten ikke noen annen mulighet enn å la resultatet stå. Spillerne er i alle fall uskyldige og alle gjorde så godt de kunne i siste runde. Det ble mer bingo enn bridge, men jeg tror ikke det hadde blitt større endringer om de så hadde sletta de tre siste spillene. Jeg håper i alle fall den som ordna kortfila ikke gjør denne tingen igjen. Han eller hun bør vel strengt tatt få inndratt førerkortet for korteleggingsmaskina en stund?
Det er vel ingen som er spesielt i tvil om hva jeg mener om hele kvalifiseringsopplegget. Det er ulike syn på saken og jeg skal ikke påstå å eie sannheten. Hvis NBF ønsker å viderføre ordningen, synes jeg de skal bruke litt tid på å gå gjennom reglene fordi det er mange ting som skurrer.
Gratulerer til Stig og Erik som toppet i kveld og gratulerer til Rune og Odd Sigmund som vinnere av HC turneringen. Resultatliste under Les mer..
Resultater fra Simultanturneingen på Bridge.no
22.04.2015 19:43
Det spilles på Hell, Stjørdal. Rett ved siden av Værnes. Flott at det sendes på BBO slik at damene kan få sjansen til å vise hva de er gode for. Det er sikkert noen par og lag som synes det er skummelt å bli overført LIVE, men det er viktig å opparbeide seg så mye rutine som mulig med dette. De gode spillerne glemmer at det sitter noen å trykker på meldingene vi melder og kortene vi spiller. Det er det aller, aller beste.
Lykke til alle sammen og jeg håper at jeg finner fine spill å skrive om. En spesiell lykkeønsking til juniorene. Sven Olai Høyland forteller at de har gjort store framskritt det siste årene, men at det enda nok er et stykke opp de de aller beste. "Middels er realistisk", sier han. _____________________________________________________________________________
22.04.2015 19:53
Det har vært skrevet en del om KM i Østfold i helga.
1 18 96,0 57,6 Allan Livgård - Kåre Bogø 27945 29525 Askim BK - Ski BK2 15 84,8 56,7 Didrik Ueland - Odd Roger Nielsen 31173 35160 BK Tempo3 2 80,2 56,4 Terje Garseg - Leif Johan Lundal 12372 10252 Askim BK4 7 59,8 54,7 Knut Karlsen - Johnny Moen 13153 1273 Kolbotn BK - Ski BK5 4 56,0 54,4 Jørn Johansen - Egil Hansen 9659 1439 Moss BK Ser du på par 2, Garseg - Lundal, så var de bare 4 poeng bak NM plass og så viser jeg deg dette spillet. Par 2 kommer i 6sp og jeg kan ikke i min beste fantasi klare å se hvordan det er mulig ikke å få tolv stikk. På slutten av lange bridgeturneringer er det mye som skjer og vi har vel alle våre spill vi ønsker å glemme. Det må være minst en spiller i Østfold som sliter med å sove godt. Se også stakkar par 6 og 8. Rett under kortfordelinga vises det "ideelle" resultatet for spillet. Eller med andre ord, den teoretisk beste prestasjonen for begge par på spillet. -500 på ØV er altså fasiten. Brigde er ikke rettferdig når -500 gir todelt bunn for det ene paret og todelt topp for det andre. Det er akkurat derfor bridge er så morsomt. Teori og praksis er to forskjellige ting.
Etter en lengre pause var Bjørn og PJ var tilbake ved det grønne bord. Det ble enighet om at dette paret var storfavoritter før start.......og de innfridde med glans.
Jeg ser av privatprotokollen at vi fikk kun en minusrunde i kveld, men det hjalp ikke det et dugg mot comebackparet. (Privatprotokollen finner du forresten over resultatlisten. Det kommer makkerparnummerene opp. Trykk på ditt nummer og du får fortløpende resultatet for hele kvelden)
Bjørn og PJ fikk 18 poeng -10 poeng foran neste par som var Morten og Arild. Trond og Henning viser at nivået har blitt bedre da de tok nok en pallplass. Det er veldig morro :)
Neste mandag starter vi opp sommerbridge. Vi spiller hele sommeren med premier til vinner hver kveld. Det er de 6 beste kvellende som teller i sammenlagtlisten i slutten av August. Det koster kun en femtilapp å være med :)
På grunn av Kretsting (og andre årsaker) klarer vi desverre ikke å ha rekruttbridge til onsdagen. Men vi er tilbake i neste uke.
Ha en riktig fin uke !
« Forrige Neste » 1... 3143 3144 3145 3146 3147 3148 3149 3150 3151 3152 3153 3154 3155 3156 ...12020