KM lag ble spilt på Steinkjer 18.-19.april.
Turneringen ble spilt i 2 puljer, pulje A og pulje B. Dette etter valg gjennom påmelding.
Pulje A:
8 lag spilte alle mot alle. 14 spill mot hvert lag. Fjorårsmesterne Steinkjer 1 (Dahlen) klarte ikke å hevde seg i år, og skuffet med en syvende plass.
Suverene vinnere ble Snåsa BK med Kristoffer Hegge, Ragnar Davidsen, Jørn Arild Ringseth og Tor Eivind Grude.
På andreplass kom Steinkjer 3 (Herstad) og på tredjeplass kom Steinkjer 2 (Ukkelberg).
Resultater med spillstensiler, butler for hver kamp og sammenlagt. --> pulje A
Pulje B:
Avdelingen besto av 7 lag, der alle spilte alle mot alle inkludert en oversitt. Også her ble det spilt 14 spill i hver kamp.
Pulje B ble en meget jevn avdeling, her var det spenning hele veien om hvem som skulle vinne.
Vi gratulerer IvAr På Mo med seieren og som kretsmestere i B-pulja. På vinnerlaget spilte Pål Dahl, Morten Roel, Ivar Grønnesby og Arnfinn Monsen.
På andreplass kom Malm 1 (Larsen) og på tredjeplass kom Levanger og omegn (Berg).
Resultater med spillstensiler, butler for hver kamp og sammenlagt. --> pulje B
Kommer du med fly til Ålesund Lufthavn - Vigra
Kommer du med fly til Ørsta - Volda Lufthavn - Hovden
Etter forrykende spilling siste tirsdagen klarte Odd Harald og Geir å knipe de avgjørende prosentene mot Frank og Jo-Gaute, og tok dermed klubbmesterskapet. Vi gratulerer!
Resultatlista nedenfor er nå revidert og godkjent av styret, og det hjalp ikke at Frank forhandlet hardt under styremøtet:
Neste år må gutta skjerpe knivene sine ytterligere, da blir det enda skarpere konkurranse om det edleste metallet!
Videre finner dere totalregnskapet, gi beskjed hvis dere mener det har oppstått grove regnefeil.
10.04.2015 20:44
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Kampen spilles i morgen (lørdag) og i den forbindelse har vi vært så heldig å få en prat med selveste kaninen. Trykk på bildet.
Frank og makker prøvde hardt å kapre dyrebare poeng mot slutten, og Frank fikk til en fin finesse på dette spillet i siste runden. Motsatt retning satt Skarven-Opp-og-Ned.
Etter to passer åpner makker med 1 spar. Når nord så melder inn hjerter valgte jeg å støtte makkers spar, til tross for to små. Like etter var makker i utgang. To ganger hjerter kom ut til stjeling, deretter presses trumfesset ut og trumf i retur, begge motspillere følger begge runder med trumf. Dette spillet er vel ganske rett frem?
De hadde score på formidable 67,4% og gikk med det forbi Thorbjørn. I tillegg får alle som spiller ved A-bordene et tillegg på 10 poeng. Derfor er de registrert med 77.4. Resultatene for de beste:
B-spillere som har spilt med A-spillere har fått 5 poeng fratrekk.
Alle detaljer finnes her>>>>
Følgende spill bød å¨kuler og krutt i meldingene. NS sitter igjen Odd Helge og Helge Egil, og de gjorde det vanskelig for Frank og makker.
Tenk at du sitter øst med disse våpnene:
10.04.2015 20:48
Vi hadde en entustiastisk bridgespiller i Kristiansand, Per Ove Schei. Dessverre gikk han bort for et par år siden, men han ønsket å bli husket i miljøet i regionen vår. Derfor testamenterte han arven sin til fremme av bridge i Kristiansandsområdet.. Per Ove sin sitt ønske var at mange skulle få nyte godt av disse midlene, så pengene skal ikke brukes til å sponse allerede flinke spillere på dyre turneringer. Derimot ville han at det skulle skapes en sosial ramme rundt arrangementer, på en slik måte at det trakk spillere til turneringsbridge. Også de som kanskje ikke vanligvis spiller så mye. De tre kommende onsdagene spilles derfor "Per Ove Schei's minneturnering" på Haandverkeren i Kristiansand. Turneringen er åpen for alle og det er selvsagt gratis å være med. De to første kveldene er det gratis kaffe og kake, mens siste spillekveld avsluttes med full middag på fondets regning. Vi håper spillere fra Sørlandet stiller mannsterke opp og feirerer oss selv, samtidig som vi hedrer Per Ove sitt minne. Det er vel ikke langt fra verken Søm, Søgne, Mandal, Arendal eller Lyngdal/Farsund? HER ER LINK TIL PÅMELDING:
5. januar 2015 ble det spilt en enkvelds nyttårshowell. Kvelden ble vunnet av Ann-Elin Danielsen og Arild Jakobsen (bildet). Leif Harry Arntsen og Sigfred Andreassen ble nummer to, mens Jan Salomonsen og Jostein Pettersen ble nummer tre. 12 par deltok.
I dette spillet fra andre kveld i vårcupen åpnet nord, Arne Orsten, med 1 kløver. Syd, Christian Otterbech, dro seg deretter lett opp i 6NT.
5 K97
Nord A873
N-S A10
Q854
QJ4 10653
J9642 105
92 Q643
KJ9
A82
KQ
KJ875
A63
Vest, Harald Skretting, spilte ut hjerter 2 som gikk til syds dame. Deretter liten ruter til bordets ess og så ruter 10 som fikk seile rundt. Inn på hjerter konge og kløver mot damen. Harald valgte å ta for sin konge og spilte hjerter som ble stukket av bordets ess. Så fulgte kløver til håndens ess. Nå kom ruter konge men damen falt ikke. Derfor kløver til bordets dame og stillingen er slik:
5 K9
Nord 8
N-S -
4
QJ4 1065
J -
- Q
- -
-
J
Når så kløver 4 blir spilt må øst kaste en spar. Christian har ikke lenger bruk for ruter knekt, så den blir saket. Harald må holde hjerter knekt så han saker også spar slik at Christian får for sin spar 8 som blir det tolvte
Lærdom; den som melder knallhardt må spille godt.
PS. Med sparutspill fra vest og ny spar når vest kommer inn på kløver konge brytes forbindelsen for skvisen. Opplagt Harald :-)
Lars
« Forrige Neste » 1... 3119 3120 3121 3122 3123 3124 3125 3126 3127 3128 3129 3130 3131 3132 ...12020