Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120199 treff

Delt seier 3 spillekveld i klubbmesterskapet i Myre Bridgeklubb

11.03.2015

Parene Åsen-Pedersen og Johnsen-Bråthen (bildet) delte seieren 3. spillekveld av klubbmesterskapet i Myre Brigdeklubb. På plassene bak kom parene Fredheim-Berg og Gabrielsen-Høidahl.

Sammenlagt etter 3 av 10 spillekvelder leder paret Johnsen-Bråthen foran parene Meløy-Hammer og Åsen-Pedersen

 

Delt seier 3 spillekveld i klubbmesterskapet i Myre Bridgeklubb

Les mer...

Klubbmesterskapet - sammenlagt før siste kveld

06.03.2015

Én kveld gjenstår av årets klubbmesterskap for par. De 7 beste resultatene teller med i sammendraget. Stillingen i sammendraget etter 9 av 10 kvelder finner du ved å klikke på "Les mer...".

Klubbmesterskapet - sammenlagt før siste kveld

Les mer...

Biesmansene tilbake på toppen.

11.03.2015

" Hele" 3 bord og god stemning da Biesmansene gikk fra en klar bunnkveld til en like klar seier.

Biesmansene tilbake på toppen.

Les mer...

To artikler fra Tromsø om EM

06.03.2015 13:13

7988 Snorre Aalberg

Tags:

 

 

Klubbmesterskap 2015 - Sammenlagt resultat etter 9.spillekveld

11.03.2015
1. 465,40 Harald Alsvik - Flemming Knutsen

2. 451,90 Inge Mykland - Jan Arild Krosshol

3. 441,80 Even Helge Høgbråt - Jan Bergslien

4. 429,70 Fredrik Haugen - Odd Ivar Bredesen

5. 421,90 Arvid Haugen - Svein T. Røed

6. 397,10 Ingunn Aasebø - Hans Lauritzen

7. 384,20 Hjalmar Engesvik - Øyvind Fløystad

8. 361,80 John Olsen - Ole Arne Kirkeby

9. 353,50 Anton Thomassen - Viktor Hauge

10. 349,00 Elin Garthe - Raoul Matson

11. 344,60 Stig Hansen - Thor A. Ausland

Klubbmesterskap 2015 - Sammenlagt resultat etter 9.spillekveld

Olrudpåsken 2015

11.03.2015 23:13

7988 Snorre Aalberg

Tags:

av Finn Brandsnes 

Hei alle bridgevenner

 
Påsken nærmer seg, og påsken er tiden for den tradisjonsrike bridgefestivalen på Olrud (Hamar).
Vi starter med velkomstturnering fredag kveld 27. mars. Det spilles parturnering hele lørdag og halve søndag. Så spilles det lagturnering søndag etter lunch og hele mandag. Festivalen avsluttes med mixturnering tirsdag 31. mars. Du spiller de turneringene du ønsker.
 
Parturneringen spilles i tre forskjellige puljer: 
  • Mester: For eliten eller de som ønsker å konkurrere mot de beste)
  • Åpen pulje: For den vanlige klubbspiller/turneringsspiller. 
  • Hyggepulje: For de helt ferske, eller dere som har liten erfaring med turneringsbridge. 
 
Lagturneringen spilles som "Monrad". Dette betyr at man møter de lag som ligger nærmest en selv plasseringsmessig. Alle spillere er velkommen uansett nivå. 
 
Hvordan mixturneringen arrangeres, avhenger av deltagelse.

På lørdagskveld har vi meldekonkurranse i baren. På søndagskvelden arrangeres Quiz!
Det hadde vært morsomt om også du tok turen til årets Olrudpåske. En kjempehyggelig turnering, for spillere på alle nivå! Du finner mer info på www.brabridge.no. 
Ta gjerne kontakt med meg om du lurer på noe. Jeg er også behjelpelig om du mangler makker eller lagkamerater.
 
Mvh
Finn Brandsnes
tlf. 977 40 490

Redd makker

11.03.2015 23:21

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Jeg hadde flere dårlige vurderinger i kveldens klubbmesterskap, men dette spillet var jeg fornøyd med.


Jeg satt i vest og skulle ta stilling til 3sp. Makker har vist minst invitt med minst fire kløver. Det virker som en opplagt pass siden jeg har minimum, men det er det faktisk ikke.
Det kommer til å gå en pass til og så er det makkers tur. Han er med ganske sikkert renons i spar og har en halvmeter kløver. Hva kommer han til å melde?

Jo, et antall kløver. 4kl eller 5kl, med all sannynlighet. Passe kan han neppe gjøre.

Jeg ønsker ikke å spille verken delkontrakt eller utgang i kløver. Å doble 3sp ser heller ikke spesielt fristende ut. Har vi utgang, er det sannsynligvis 3NT vi skal spille. Derfor meldte jeg det. Ikke fordi det nødvendigvis står, men fordi makker klarer i alle fall ikke å ta en god avgjørelse. 3NT med 9 stikk var rein topp.

Stillingen etter 6. kveld av klubbmesterskapet 2015

11.03.2015

 

Stillingen etter 6. kveld av klubbmesterskapet 2015

Les mer...

Dere ler vel av meg igjen?

11.03.2015 23:40

7988 Snorre Aalberg

Tags:

når jeg for attende gang sier at jeg vil åpne syds hånd med 1ru i "Norsk standard"


Min makker satt i syd og gjorde som alle dere eksperter har lært bort, nemlig å starte med 1kl. Det viser 3+ i de fleste systemer, kun dobbelton hos de som spiller 5-5-4-2 i åpning. Som vanlig fant vi ikke rutertilpassen og lot motparten spille 2hj. Hadde vi hatt  tilpass i kløver, ville vi neppe funnet den heller og sannsynligvis fremdeles solgt ut i 2hj.

Å melde 1ru naturlig etter 1kl-åpning, er jo HELT avlegs. Bare nisser som Helgemo - Helness som gjør det!

Er det bare jeg ser poenget med å åpne med 1ru, så kan vi kanskje en og annen gang finne en delkontakt i minor? Skulle makker være sterk, er det vel ingen større skade skjedd? En må nok ta inn i systemet at

1ru -  1hj
1sp - 2ru (XY)
3kl                      

kan være 4-1-4-4 og ikke nødvendigvis 4-0-5-4. Evt kan en velge å gjenmelde 2NT over 2ru, og at det enda kan være denne fordelinga.



_____________________________________________________________________

11 år gammel og på landslaget

12.03.2015 00:15

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Norge skal stille med lag i Kidz-klassene under mesterskapet i Tromsø. Flekkefjord har fått sin tredje landslagsspiller (Tonje og Boye B). Denne artikkelen er hentet fra avisa "Avisen Agder" og er skrevet av Arvid Valente. Trykk på bildet.

« Forrige Neste » 1... 3081 3082 3083 3084 3085 3086 3087 3088 3089 3090 3091 3092 3093 3094 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer