24 par deltok i 2. spillekveld av Klubbmesterskapet 2015. Turneringen spilles som monrad. Vant gjorde Ståle Digre- Oddmar Nyseth foran Silje Helen Rasmussen - Rune Ditlefsen på andre og Almar Olsen - Rolf Lehn på tredje.
Resultater og spill her
KM par spilles i Namsos lørdag 21.mars. Spillestart kl.10.00. Får vi mange nok par, blir det 3 par som kvalifiserer seg til NM i september.
Nå er det på tide å melde seg på! Her gjør du det: http://bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/1307
Onsdag 1.april er det Påskebridge på Sandvollan (Inderøya) arrangert av Inderøy Bridgeklubb. Håper at så mange som mulig tar seg turen kvelden/natta til skjærtorsdag. Ei trivelig turnering venter. Blir det 20 par eller flere, blir det forbundsturnering!
Innbydelse
Påmelding
Siste kveld av turneringen ble avsluttet med et scor som ikke forsvant ut i verdensromet, vinnere av kvelden ble Ebba og Oddbjørn med 60,2, de ble tett fulgt av Kåre og Olsen 59,7% og Bjørn T, og Jens Ivar med 59,7%. Vinner av turneringen ble Bjørn T med mange makkere 318,8% på andre plass fulgte Ingvar og Eilert med 285,8 og tredje plass gikk til Henk og Terje med 278,2. Gatulerer til alle vinnerene av kvelden og turneringen totalt, vi starter en ny 7 kvelds til tirsdag 10/3, da blir det vel også simultan.
10.03.2015 06:25
1961 Knut Kjærnsrød
Tags:
Horten BK arrangerte sin årlige turnering lørdag 7. mars, og gledelig var det at den var fulltegnet - ikke helt vanlig i dagens bridge-Norge. I dette spillet midtveis i turneringen fikk jeg informasjon fra motparten som jeg prøvde å undersøke etter beste evne, men evnen var ikke bra nok.
D 10 7 K
K 6 E Kn 3 2
E 9 7 K Kn 8 6 3
E 10 8 7 6 K D Kn
Alle var i sonen, og medlingene gikk:
Ø S V N
1 ru 2 ru 3 NT pass
6 NT pass rundt
Syds 2 ruter viste begge major. Spar seks kom ut tile esset og mer spar tok jeg med damen, Nord la fireren. Med minimum ti kort i major var jeg interessert i å finne ut minorfordelingen og tok to ganger kløver, Syd hadde singelton. På to ganger kløver til la han hjerter, og kort fortalt spilte jeg på ruter dame dobbel hos Syd og gikk bet da kortene var:
Kn 8 6 4
5
D 10 4 2
9 5 4 2
Etter to ganger kløver skulle jeg selvfølgelig spilt ess, konge i hjerter og funnet ut at Syd hadde 6-kort. Dermed er det helt safe å ta ruter ess og la nieren seile.
Frank og makker hadde godpratet med kortgudene denne omgangen, noe som gjorde at de kom tett innpå tetparet, Odd Harald og Geir. Trine og Hilda er også fortsatt godt med, dette kan bli spennende til siste slutt.
Klubben er representer med nær sagt en fjerdedel av startfeltet i helgas KM Par, så vi krysser fingrene for noen fine resultater her. Tvitvi!
Fra kretskampen på mandag viser jeg et spill der det gjelder å ikke være for rask til å stikke:
Du spiller 3 NT som Nord og får spar ut. Du ser at det er ikke noe problem med å få kontrakten hvis du tar ruterfinessen. Men du får et vemmelig valg hvis du stikker sparen med en gang og tar kløver ess og mer kløver til knekten og damen. Nå kommer det spar igjen, og det siste holdet ditt blir tatt. Etter kløverstikkene får du nå et vemmmelig valg: skal du ta ruterfinessen eller spille på at Vest har hjerter ess? En enkel metode gjør at du slipper det valget. La motparten få det første sparstikket. Når Vest kommer inn på kløver dame, har han ingen spar igjen, og du kan i ro og mak godspille det niende stikket i hjerter.
NS har uforstyrra meldt seg opp i 3NT i syd i dette spillet, og nå kan du se om du spiller ut like fint som Frank og Tord gjorde på tirsdag. Du sitter altså vest med følgende hånd og har utspillet:
Stange BK arrangerer kretsmesterskapet for mix 2015 lørdag den 18. april. Innbydelse Påmelding
Gratulerer Svein Egil og Armand
med seieren i handicapkveld 9. mars
1 Sjøvika - Sjøvika 113,6 2 Brenna - Nordhaug 107,6 3 Karterud - Andersson 105,9 4 Nyhus - Hornmoen 103,3 5 Amundsen - Moen 98,5 6 Johnsrud - Aasum 87,8 7 Haugen - Dalseth 87,5
« Forrige Neste » 1... 3073 3074 3075 3076 3077 3078 3079 3080 3081 3082 3083 3084 3085 3086 ...12020