07.02.2015 22:50
7988 Snorre Aalberg
Tags:
5-trinnet er vanskelig. Det er vel ingen av oss som har angret på aksjoner v har gjort. Tar vi ut er det feil og melder vi er det også galt. Her var det riktig å ta ut med vest sine kort. Konsekvensen er at de gangene øst sitter på beita i 4sp, må han passe fordi makker ofte tar ut. I alle fall de gangene han har llitt fordelilng. På det andre bordet gikk det likedan helt til doblingen. Der passet vest og måtte betale ut 590. Hvem at nord/syd som skal doble 5hj, vet jeg ikke. De har ikke peiling på om ØV sleminviterer eller stamper. Fin storeslem fra Berg - Austberg 3hj viser minst fem spar og 3sp viser trekort-støtte. Så forteller vest om tre av fem ess, kløverkongen og hjerterkongen. Det var nok for øst. Kontrakten er ikke nedlegg, men når kløverdamen falt tredje gang, var det tretten lette stikk. Spiller gikk ut i kampen mellom Vest-Agder og Hornslien når Brekka - Høiland også meldte 7sp I spillet under hadde Erik Berg uflaks for en gangs skyld. Her var det mange som kom til 6hj med EK i trumf vekk. Med sparkongen ut kan ikke 5hj vinnes heller fordi øst kommer ikke inn i tide til å få kvittet seg med spartaperen etter spar konge i utspill. Litt surt å vinne bare 1 IMP når motparten er i slem på andre bordet. Her sniffa Thomas Charlsen fint i 4hj. Trykk på spillet og velg spill 17.
Det meldes hardt!! 4ru viser kortfarge og da skjønner jeg på en måte at nord liker hånda si. 4hj er last train og nå mener jeg det er hardt av syd å gå på enda en gang. Never argue with success.
Under spelekvelden måndag 16. februar hadde vi besøk av nettstaden Midtsiden, og Kari M. Lyssand laga ein kjempefin reportasje. Her kan du lesa saken ho laga.
Resultat
kjell og nils vant i kveld.
huks klubbmesterskapet 13.03.
Påmelding til Inge 90882817
20.02.2015 20:50
Tags: EM 2015
Jeg er enda ikke fornøyd med vinduene som viser antall påmeldte. Det er for lite og for rotete, men jeg vet at EBL sin gamle løsning også skal brukes. Det håper jeg blir stresset. Er det noen fra styret, fra prosjektet eller fra NBF sin administrasjon som ønsker å si noe om framdriftsplaner og viktige milepæler i nærmeste tid, er det mer enn hjertelig velkomment.
Nordhordlandsmesterskap for par går av stabelen søndag 22.mars i Knarvik.
Invitasjon finner du under "Les mer"
Melandsknekten dekker 50% av startkontingent for klubbens medlemmer.
Vinter 2 kveld 3 ble vunnet av Halgeir Jakobsen-Martinus Birkelund med 63,5% På andre fulgte Roger Fagerdal-Tommy Kristiansen med 59,9% Og tredjeplassen gikk til Håkon Bogen-Leif Riksvold med 56,5%.
I sammendraget før siste kveld er det jevnt og spennende. Her leder Håkon Bogen - Leif Riksvild med 167,9 foran Brynjar Karlsen - Bernt Hagen med 165,4. På tredjeplass ligger Gerd Marit Harding - Helge Stanghelle med 161,8.
Se alle resultatene under les mer....
Delt seier i kveld mellom Kjell og Morten og John Ivar og Svein. Gratulerer!
« Forrige Neste » 1... 3034 3035 3036 3037 3038 3039 3040 3041 3042 3043 3044 3045 3046 3047 ...12020