Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

KRETSTINGET 2015

16.01.2015

Kretstinget blir holdt i forbindelse med KM singel - søndag 22.februar, på Nordhuset. (feil dato i innbydelsen)

Møteinnkalling - alle klubbledere møter, samt andre medlemmer som har fått fullmakter. Samt æresmedlemmer.

Årsberetning - samt rådata for alle resultater som er av interesse.

Regnskap

Reviderte vedtekter - som må godkjennes på tinget.

KRETSTINGET 2015

Klar for KM finalen i lag.

22.01.2015

Kjell - Jon - Jan - og undertegnede stod for en god prestasjon de slo laget  Årmot  i 2 runde.

Resultatet ble 83 - 81 og når det ble delt ut så mye imp sier det seg selv at begge lag ikke var helt i form.

Men seier er seier og når vi nå har vunnet begge kampene våre er vi klare for finalen

SJ

Klar for KM finalen i lag.

Per og Stig vant denne uken

16.01.2015

på 59,7% og de vant også den trukne rundetoppen. Audun og Kåre A tok 2.plassen foran Arnfinn H og Ole Christian mens Ola og Arnfinn B snek seg inn på 4. og siste poengplass. Ti par stilte til start.

Per og Stig vant denne uken

Lag Utlænningan vant igjen

16.01.2015

Gauldals-serien denne uken og har nå nesten 10 VP tilgode på Lag Edd's. Videre på listen er det store spredninger. Men 9 kamper gjenstår og mye kan skje, dermed kan det bli svært spennende disse siste kveldene.

Lag Utlænningan vant igjen

Sluttresultatet av vinterturneringen

22.01.2015

 

Sluttresultatet av vinterturneringen

Les mer...

Kan du dette?

22.01.2015 14:30

7988 Snorre Aalberg

Tags:

I bridge er det mange ting som er rett en gang og feil en annen gang. Noen ting er bare rett. Så som dette spillet.

Syd spiller 3NT etter at syd har vist 20-21, og vest starter med hjerter 3, norske utspill, til makker ess. 

  Spillefører legger knekten under esset og stikker neste med kongen. Vest følger på med toeren. Så kløver til bordets tier og øst er inne på kongen. Han spiller mer hjerter, men siden makker har bare fire stykker er toget godt.

Hva gikk galt her?

Logg deg på og svar med, er du grei.

Informasjon om KM-lag og KM-par 2015

16.01.2015

KM-lag vert spelt på Hellandheimen på Vestnes 7. mars. Påmelding her

KM-par vert spelt på Skodje klubbhus 19. april. Påmelding her.

Mannen til høgre er allereie påmeldt. Så kva ventar du på?

Informasjon om KM-lag og KM-par 2015

Resultat 20. januar

22.01.2015

Kanskje en av de jevneste kveldene. Det skilte kun 11,2 poeng mellom 1 og 6 plassen. Raymond og Simon holdt unna for Torill og Hilde. Rett bak kom Andreas og Kjell Johnny. Det var litt skuffende med kun 23 par.

Resultat 20. januar

Tor Eivind Grude og Harald Eide vant rekordjevn åpningsturnering!

16.01.2015

Sluttresultat

Tor Eivind Grude og Harald Eide vant rekordjevn åpningsturnering!

Fasit på "Kan du dette?"

22.01.2015 19:52

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Spillet ser du under og vest skal gå i med kløverdamen for å drepe bordet. Enkelt når du får det presentert som et problem og jeg nesten roper til til deg, "Obs-obs, her er det noe du må passe på!" To av innsenderne har svart rett og det er sikkert mange andre som ikke gidda sende inn fordi det var for lett.

Jeg skriver om spillet litt som et stikk til to av de flinkeste bridgespillerne i klubben min. Den ene var spillefører og den andre satt i vest. Spillet var ikke det samme som jeg har tatt opp under, men poenget var akkurat likt. Spillefører så ikke faren for at bordet ble drept og vest gjorde som har pleier, nemlig lavt i andrehånd. Begge to er kjempedyktige nøtteknekkere, men dette handler om noe jeg har skrevet om gjentatte ganger. "Å kjenne igjen posisjoner der og da" og "presens" (tilstedeværelse).

Min påstand er at 90% av dere alle ville i praksis lagt en liten kløver hvis dere fikk dette som et problem ved bordet. Ja, du protesterer sikkert, men jeg tror ikke på deg. Så mange ganger har jeg sett av de enkleste teoretiske ting blir oversett i kampens hete. Hvis jeg snur hendene og lar den sterke hånda være blindemann, så vil 97% av oss legge en liten kløver når den blir spilt. (forutsatt av vi vet at spillefører har en relativt svak hånd med en lagfarge).

Enda tøffere er spillet hvis jeg gir vest Hxx i kløver. Da skal han også gå i med honnøren sin. Selv om makker har honnør singel, vil det ikke koste fordi spillefører kommer til å gi bort det første stikket uansett.  Har spillefører dobbelton, må han neste gang  klare å toppe ut makkers single honnør. Dette kan du utnytte og rimelilg ufarlig legge i honnøren når du har KDx. Spillefører tror ikke du er så "dum", så han lasjer først og stikker med esset etterpå. Da har du vunnet et stikk og kanskje beita en utgang.

Et siste poeng. La oss si at vest legger damen, spillefører stikker med esset og spiller knekten. Kan øst klare å stikke den med en gang? Det vil jo være veldig dumt hvis makkers dame var singel og spillefører har tre små. På den annen side er det nesten ikke å unngå at vest tenker seg litt om før han klasker i damen dobbel. Da klarer selv jeg å stikke med kongen andre gang, men har jeg da jukset?

_____________________________________________________________________________

« Forrige Neste » 1... 2990 2991 2992 2993 2994 2995 2996 2997 2998 2999 3000 3001 3002 3003 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer