Dette er overskrifta på en mail jeg fikk fra en anonym innsender etter tirsdagens poenghøst. Jeg prøver å forstå hvorfor, men ser ikke hvordan det kan være urettferdig når en havner i en slem som står?
For ordens skyld, videre kan du lese om to slemmer som står.
10.12.2014 17:38
7988 Snorre Aalberg
Tags: EM 2015
Jeg må nesten spørre om status som gjelder søknaden om 5.millioner til EM-prosjektet. Knut kan dessverre ikke komme med noe nytt, men det tolker han egentlig positivt. Et nei ville vi fått for lenge siden, så vi vet at det jobbes med saken. "Vi skal klare å gjennomføre EM uten disse pengene, men da blir det minimumsløsninger og sparebluss. Til så lenge krysse vi fingrene og håper. Kanskje kommer det svar før jul, men det er heller ikke sikkert".
Takk for praten, Knut, og lykke til videre med arbeidet. Vi får håpe det blir lettere arbeidsforhold på kontoret om ikke så lenge og alle ønskes god bedring.
Hva tenker du om hånda under, er denne verdt en svak eller en vanlig åpning?
Send meg en mail med ditt innspill.
10.12.2014 15:26
Tags:
Knut Brichmann lot meg få lov til å slippe denne nyheten i dag. Ut over at det blir ansatt en person med spesielt ansvar for landslagene og at denne skal knytte til seg et team av 2-3 personer med rådgivende status, ville han ikke røpe detaljer. Jeg prøvde så godt jeg kunne å få han til å si noe mer, men der var det slutt. "Ja, vi har konkrete navn på papiret, men det får du ikke vite noe om enda, Snorre" Umiddelbart høres dette ut som en spennende tanke og et skritt i rett retning, men før vi får se en "arbeidsbeskrivelse" venter jeg med å gå av skaftet. Jeg håper denne sportsjefen blir en person med stor bridgefaglig tyngde og helst med erfaring fra eget spill på høyt nivå. Det er ikke sikkert alle er enige med meg, men jeg mener og tror at den eneste veien opp og fram er at våre beste menn spiller de store internasjonale turneringene. Ikke et vondt ord om samlinger mot gode juniorer, de beste damene og interesserte lokale spillere i Lyngdalsregionen, men det er ikke nok. Ei heller å holde hverandre i hendene og føle oss gode sammen. Vi kan snakke oss svette om samhold og samhandling, men når det kommer til stykket er det 12 stikk i 6NT som vinner. I etterkant av spilling mener jeg det er helt vesentlig å analysere hvert enkelt spill for å finne styrker og svakheter. Taper vi stadig IMP i slemsonen, må det jobbes på den arenaen. Tidkrevende, men avgjørende Jeg vet ikke hvor det skal hentes midler til å betale en sportssjef, men det regner jeg med styret har tenkt på. I alle fall må han/hun få økonomiske muskler til å kunne sende spillerne sine i ut i verden. Det vet vi koster, men som sagt er jeg sikker på at det er nødvendig. En sportssjef må også tørre sette seg konkrete resultatmål. I åpen klasse er vi i ferd med å få spillere som kan ta oss nærmere toppen, og da bør vi forvente at Norge er med i VM igjen i løpet av to til fire år. Spennende, NBF!!
Geir og Odd Harald samlet krefter til en sluttspurt i siste runde, og gikk seirende hjem i Poenghøsten sist tirsdag.
Juul og Steinar klager over mangel på spalteplass, så denne gangen skal jeg gi litt skryt til Juul. Se om du klarer å kopiere utspillet hans:
Du sitter nord, og vest har blitt spillefører i 4 spar etter et uforstyrra meldeforløp.
I denne korte turneringa over 3 kvelder ble det favorittseier : Magnus og Even
Enkeltresultater: 25.11 2.12 9.12
Sammenlagt
Det blir som det pleier i år og. 5.dag jul kl 5. Me ynskjer å vita kven som kjem, så me kan detaljplanlegge premiering og mat. -Kanskje ektra spennande premiar i år? Påmelding til Jan Frode : 97540906 eller janfrode@ntp.no Sjå les meir for dei antatt påmelde:
Øyvind Barsnes leiar fredagsbridgen etter 3 rundar med %-scorane 54,8, 52,9 og 48,7. Totalt 156,4. Les meir om du vil ha topp 5...Mange har berre to kveldar so dette vil nok endre seg etter kvart. Marius har to teljande med scorane 70,2 og 62,1!!!
« Forrige Neste » 1... 2934 2935 2936 2937 2938 2939 2940 2941 2942 2943 2944 2945 2946 2947 ...12020