Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

Svar på Quiz 4

24.11.2014 19:55

7988 Snorre Aalberg

Tags: Spill

Her er kortene og meldingsforløpet


Jeg skal ikke påstå at jeg meldte veldig vitenskapelig i øst, men jeg visste at hadde makker kløverdamen eller ruterdame måtte det være fint spill for 7sp. Nå hadde ikke Geir noen av dem og da sto kontrakten på ruteren 3-3 eller kløverdama dobbel. Omntrent 45,6 % tipper jeg. Om det sto tretten stikk eller ikke spiller ingen rolle.

Jeg skulle nok meldt 3NT over 3sp. Da tipper jeg Geir går ned i 4sp med minimum for 3sp og da legger jeg meg kanskje til på 6-trinnet?

De fleste mener at Geir sin 3sp er for hardt. Jeg liker heller ikke å oppvurdere slike hender når en enda ikke vet noe om makkers kort. Vest sin ruter er flott hvis makker har rutertilpass, utem ruter hos makker er det en helt normal 12-14. Singel hjerteress kan være bra og det kan være ubrukelig til noe mer enn å ta et stikk. Knektene kan tette farger eller de kan være to unyttige glansbilder.

Jeg liker normalt ikke å spiintre singel ess, men det er jo singel hjerter (og delvis 5-4-3-1) som gjør at hånda kan være bra. Derfor er jeg ikke uenig med Nils som sier at "Skal du melde noe annet enn 2sp, er 3hj nærliggende."
Hopp til 3sp viser normalt 15-16 hp og en hånd som ikke passer for 1NT eller en ubalansert hånd som ble veldig sterk når makker meldte spar. Gi deg en ruter mer og et par kløver mindre, f.eks KKn109,E3,EKn9543,3 og 3sp er nesten en undermelding selv om den har bare 12hp. Eller ENDA bedre om en flytter på hjerteresset til kløver: KKn109,3,EKn9543,E3.

Med den siste hånda vil makker hoppe til 3hj, et hopp som ikke nødvendigvis betyr ekstra honnørstyrke. Hoppet til 3sp forventet jeg mer enn 13hp og en litt tam 5-4-3-1 hånd, men jeg skjønner selvsagt Geir sin tankegang.

1. & 2.runde snart ferdig i Codan Cup

03.12.2014 22:07

7988 Snorre Aalberg

Tags:

HER ER FORELØPIGE RESULTATLISTER. (Glimrende jobb, Harald!!)

De som har tre poeng og de som har fire poeng, er klar for neste runde. Det som er mest spennende, er hvilke "lucky loosers" som kommer videre med et tap. Jeg mener det er 112 lag som skal videre. 20 VP på de to kampene vil nok holde, men hvor langt under kutten vil gå, er det umulig å si noe om enda.

Du kanskje trykke F5 for å oppdatere. Fristen for å avvikle de to kampene, er 14.desember.

4. div Hafslo - linker

24.11.2014
Her ligg alle adressene til dei 3 første rundene med butlerskår. NB! korta er feil i runde 2 og 3.; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-1-1-1093337087.htm; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-1-2-1093337087.htm; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-2-1-1093337087.htm; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-2-2-1093337087.htm; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-3-1-1093337087.htm; http://bridge.no/var/ruter/html/1500/4.divhafslo-3-2-1093337087.htm
4. div Hafslo - linker

Resultater - Juleturneringen

11.12.2014

Spillestart etter nyttår er 7. januar.

Første kveld av Juleturneringen kom følgende øverst:
1. Torleif & Espen  61,5 %
2. Siri Gro & Erik  59,3 %
3. Wiggo & Terje  56,7 %

Andre kveld av Juleturneringen kom følgende øverst:
1. Siri Gro & Erik  60,8 %
1. Wiggo & Terje  60,8 %
3. Roy O. & Jan Arvid  56,7 %
(Wiggo & Terje ble rammet av at spill 10 ble scoret feil vei. Det ble ikke oppdaget, og kostet dem alene-seieren. Heldigvis betød det ingenting for toppen av sammenlagt. Det understreker at det er viktig å sjekke.)

Sammenlagt ble det slik:
1. Siri Gro & Erik  120,1 %
2. Wiggo & Terje  117,5 %
3. Roy O. & Jan Arvid 111,9 %

Resultater - Juleturneringen

Svar på Quiz 3

24.11.2014 20:19

7988 Snorre Aalberg

Tags: Spill

 Her er kortene og meldingsforløpet


2NT = 16-17 med akkurat tre spar.

ED satt bak i kløver så vi måtte være i 6ru. Dit kommer vi bare hvis jeg melder 3ru over 2NT. (og at Geir støtter til 4ru). Når jeg meldte 4kl var vi sjanseløse. Geir nedvurderte KKn i kløver og jeg hadde meldt hånda mi ferdig.

3ru = 10 poeng
4kl = 4 poeng

Gi Geir denne hånda: Exx,Exx,KDx,Exxx og jeg snur skalaen over. (Spiller selvsagt på Reverse Dummy og stjeler tre kløver på hånda i 6sp.: De som bare er litt eksentriske tar EK i spar og tre ganger ruter. De feige tar ut trumfen og løser ruteren uten taper )

Nils Sverre og Torstein vann MP-treffet.

03.12.2014
Sogndal BK arrangerte som vanleg det årlege MP-treffet. Best av alle var Nils Sverre og Torstein, tett følgt av Sjur og Mariusz. Bronsen kapra John Inge og Stig Rune. Resultatliste på heimesida til Sogndal.
Nils Sverre og Torstein vann MP-treffet.

Her er ein videolink som visar korleis youbridge fungerar på ein klubb kveld

24.11.2014

 http://www.youtube.com/watch?v=x4QV3BrU2vQ

Her er ein videolink som visar korleis youbridge fungerar på ein klubb kveld

Neste klubbkveld på YX

03.12.2014
Komande tysdag spelar me på YX då alle aktuelle lokale er opptekne grunna julefest.
Neste klubbkveld på YX

MP treff 2014

24.11.2014

 

 1.12 14 spelar me MP treff.

På terminlista står det 5. kveld i fem kvelds turnering, men denne vert no spelt 8.12.14 Me konkurrerar med heile landet som spelar Mandag og det vert delt ut kretspoeng og forbundspoeng i tilegg til premiar til dei beste. Me spelar 27 spel!!! 

Det kostar 70 kroner pr spelar å delta, vel møtt!

 

MP treff 2014

MP-treff 2014

03.12.2014

 Leif og Helge suverene vinnere av MP-treff 2014 3.desember  

 Landsresultat kommer her

MP-treff 2014

« Forrige Neste » 1... 2914 2915 2916 2917 2918 2919 2920 2921 2922 2923 2924 2925 2926 2927 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer