Askers lag i 3. divisjon ligger på 3. plass etter første helg, men det er langt opp til lederlaget. Her er et spill fra kampen mot lag Riisnes fra Vestfold, som Asker vant klart:
4 K75 Vest QJ3 Alle 862 8764 Q92 AJ86 A852 K964 K AQ107 AK1032 9 1043 107 J9543 QJ5
Vest Nord Øst Syd 1NT(!) p 2kl p 2hj P 3kl P 3ru P 6hj! pass rundt Utspill: Kl 7.
Bernt-Ivar valgte å åpne med 1NT til tross for singel ruter konge. Vi spurte etter major med 2kl, og 2hj var jo lovende.
3kl var nytt spørsmål. Melder Vest 3 hjerter nå, har han 5-kort, og da bør 6hj være spillbart.
3ru benektet fem hjerter, men viste fire ruter (trodde vi). Med vår gode rutertilpasning, tok vi sjansen på slem.
Med normalsits i kløver og hjerter var det bare for Bernt-Ivar å stjele god kløveren og kaste to spar på ruter. Alt motparten fikk, var et hjerterstikk. Vi var alene om å melde slemmen, som ga 13 IMP inn.
Men tilbake til meldingene. 3ru her viser ikke nødvendigvis ruter, men én uspesifisert minor. Hvis man vil finne ut hvilken, må man melde 3hj. Hvis makker svarer 3sp, har han firekorts kløver. Melder han 3NT, har han firekorts ruter.
Fordelen ved denne konvensjonen er at man kan finne gode minorslemmer etter en grandåpning.
Ulempen er at situasjonen forekommer så sjelden at man glemmer konvensjonen.
Hadde vi visst at det var kløver makker hadde, og ikke ruter, ville det vært mye tyngre å melde slemmen.
Av og til er det greit å glemme systemet.
OF
Thorbjørn Willoch-Elias Græger og Pål Harreschou-Arvid Hilstad har vunnet begge sine kamper mot hhv Brandbu 2 og Drammen 1. Laget fra Drammen var i NM-finalen i 2012, så dette lover bra for vårt mannskap.
Olav refererer et spill fra 3. divisjon hvor en liten missforståelse gjør det lett å komme i en slem som står. Les om spillet her>>>>
Gratulerer til Bjørn og Stein Roger med seier i klubben. De ligger an til en 10. plass på landsbasis. Det er veldig bra! Under les mer finner du resultatliste for klubben på landsbasis samt link til fullstendig resultatliste.
Flekkefjord tapte første kamp i NM for klubblag med 3 IMP mot et bra Kristiansandslag ( Homme-Homme, Dahl-Gjellestad). Det var forholdsvis grei spilling, men 3 spill i slemsonen kostet nestet 40 IMP.
Alt håp er ikke ute, vi har 1 kamp til. Om den vinnes har vi god sjanse til å gå videre, iallfall om seieren ikke er av det helt knepne slaget.
Klikk på "Les mer ..." for å se spillene som førte til tapet.
Hver gang folk fra Møstknektene stiller til start hos KBK, feier de all motstand til sides og inntar toppen. Som Werner og Olav Arne gjorde da KBK arrangerte Mestertreff på mandag.
Denne gangen fulgte det ikke med slipper for fasit så det lokale resultatet ble regnet ut på tradisjonelt vis.Om Møstingenes poengsum rekker til å hevde seg på landsbasis, får vi se etterhvert
Gratulerer Ågot som vinner av årets singelturnering!
Grunnet tekniske problemer ligger resultatene inntil videre på hjemmesiden til Åsen/Frosta BK.
Dere finner dem langt nede på listen på resultatsiden, eller ved å klkke her:
Kveld 1
Kveld 2
Kveld 3
« Forrige Neste » 1... 2912 2913 2914 2915 2916 2917 2918 2919 2920 2921 2922 2923 2924 2925 ...12020