Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

Per og Stig tok sin 4. strake

21.11.2014

og det på meget sterke 69,4 og har dermed hatt en utrolig god snitt disse 4 kveldene. Arnfinn og Ole Christian kom på neste plass med 60,4 mens Torbjørn og Anders på 3.plass fikk 59. Disse 3 er i klar ledelse i høstserien der Torbjørn og Anders er på 2.plass og Arnfinn og Ola er på 3.

Lundamo skal spille 2. runde i NM på denne tiden, vi krysser fingrene og ønsker lykke til.

Per og Stig tok sin 4. strake

Nå begynner Blue Ribbon pairs og så Reisinger Teams BAM

02.12.2014 16:02

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det er flere norske med i begge disse turneringene, men jeg har ikke full oversikt. I tillegg til de "vanlige" vet jeg at Jan Tore Berg - Per Erik Austberg er med. De skal spille Blue Ribbon først og så Reisinger på lag med Peter Marstrander og Rune Andersen. Kristian Ellingsen og Tor Eivind Grude skal sikkert være med videre og BIN forteller om et Rogalandslag med Ståle Frøyland-John Helge Herland og Espen Anfinsen-Erik "Guttungen" Eliassen  stiller.

HER ER PROGRAMMET. Link til resultater oppe til høyre, men de er ikke oppdatert. 

Et spill for Anand

22.11.2014

Spilleføringer som i spillet under er morsomme når du får de på glid. Vishy Anand er best når brettet er dynamisk, sier ekspertene, og med det mener de at åpningsstillingene fører til et spill med mange muligheter. Da hadde han kanskje også gjort det bra som spillefører i spillet under; det er nemlig mange muligheter. Eneste problemet er å finne den muligheten som gir best resultat.

Du har gjort noe så sjeldent som å nedvurdere korta dine i syd, og åpner med 20-21NT. Etter en kjapp staymansekvens er du like etter blitt spillefører i 3NT. Ut fra vest kommer en liten kløver, og hvordan ser du an mulighetene dine? Du spiller IMP, så hovedsaken er å spille kontrakta sikkert hjem.

Et spill for Anand

Les mer...

Melder du?

02.12.2014 17:39

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det er lagkamp. Nord er giver med alle i sonen. (Logg deg på og svar i kommentarfeltet).
Det holder ikke å si at "det kommer an på avtaler", fordi stilen er lett, ledig og noe humørbetont.

 

_________________________________________________________________

Store utslag på siste runde avgjorde en ellers jevn kveld.

22.11.2014

Med 5 topper på sisterunden klatret Bakken/ Folland helt til topps på mandag 17.11. Dette var imidlertid ikke nok til å vinne turneringa sammenlagt for der var det Kvisvik- Ellingsen som vant pokalen.

 

Store utslag på siste runde avgjorde en ellers jevn kveld.

Les mer...

Simultanturnering 1. desember

02.12.2014

 Klikk her for resultater.

Simultanturnering 1. desember

Melder du 2 & 3?

02.12.2014 20:04

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Bridgen forandrer seg. Ikke minst når det gjelder bruk av doblinger. Mange posisjoner som tidligere var opplagte straffedoblinger, spilles i dag som opplysende. Betyr dette at motparten skal få boltre seg ustraffa? Under er to spill fra gårsdagens rundekamp. Begge vesst sine pass i andre runde kan sikkert diskuteres, men du har vært aktuell og har nå fått muligheten til å straffe motparten i stedet for å være i 2sp. Eller dette er kanskje ikke straff? Hva melder du? (Logg på og svar i kommentarfeltet)

Hva skjer med Jessheim lagene?

22.11.2014

Første helg av divisjonene er ferdigspilt, dvs at 4, 3, 2 og 1 divisjon er ferdigspilt.

Jessheim har med 4 rene Jessheim lag, samt en del spillere som spiller litt på andre lag....

I 4 divisjon hadde vi stor tro på at lag Bergersen skulle ta en lett seier og dermed rykke opp igjen til 3 divisjon, per nå så ligger de på 3 plass, ca 15 VP bak 1 og 2 plass. Løpet er ikke kjørt, men det må jobbes litt så man får på plass de tingene som må til for å unngå dumme spill.

I 3 divisjon har vi med 3 lag, lag Langbråten spiller i Oslo, men der har det vært mye stang ut. Foreløpig ligger de nest sist når det er halvspilt der. Det er ca 10 VP opp til sikker plass, det må de få på plass, for når vi har endelig fått så mange lag opp i 3 divisjon, da kan vi ikke rykke ned igjen. Lag Korsmo og Lag Lomsdalen spiller i Spydeberg. Lag Korsmo har hatt en forferderlig start, spilt dårlig og generellt ikke gjort noe rett.... De ligger plassert på nest siste plass med 20 VP opp til sikker plass. Lag Lomsdalen gikk hardt ut, men ligger nå rett under middels, så der er det enten eller. Nå er det riktignok bare 20 VP opp til 1 plassen, så vi får krysse fingrene.

Så var det NM Klubblag, der er det i det minste et lyspunkt. Lag Korsmo har barbert to Haga lag og har vunnet begge kampene stort. 39,85 VP av 40 mulige VP. Det er overlegent. Lag Lomsdalen gikk på et 50 IMP stort tap mot BK Norrøna i sin første kamp, de har en kamp igjen. Lag Langbråten gikk på et tap mot et godt BK Hein lag. Sifrene ble til slutt 74-36 i favør Hein. Lag Bergersen har også bare spilt en kamp, den vant de dog klart mot Haga BK 2. 79 imp i differanse og 19,68 VP er solide sifre.

Vi ønsker alle lagene lykke til i kamp to, samt lag Korsmo som er klare for 3 runde.

PS! Tålte vi ikke at jeg skrøyt av Jessheim dominans? Har vi blitt for selvsikre? Uansett, vi får brette opp ermene og ta en skikkelig peptalk i Danmark :)

Hva skjer med Jessheim lagene?

Ny nyhetsartikkel

02.12.2014

Gratulerer til Halvard og Hallgeir som toppet i en usedvanlig jevn omgang.

Ny nyhetsartikkel

Klubbkveld 20.11.2014

22.11.2014

Etter et lite opphold (3 kvelder) var Asbjørn Rust og Bjørn Morten Halbjørhus tilbake som makkere for fullt og klinket til med en vinnerscore på imponerende 75,70%! Vi gratulerer!

1. Plass 75,70% Asbjørn Rust - Bjørn Morten Halbjørhus

2. Plass 56,30% Arild Thorset - Svein Bækken

3. Plass 54,20% John Sandviken - Kolbjørn Vincent

 

Hele resultatlista kan du se her  

 

Klubbkveld 20.11.2014

« Forrige Neste » 1... 2908 2909 2910 2911 2912 2913 2914 2915 2916 2917 2918 2919 2920 2921 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer