08.11.2014 19:53
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Jeg så flere vellykka Multi-åpninger i dag, men denne av Grøtheim - Tundal kosta 1100. Sikkert en "opplagt" dobling av Petter, men jeg synes nå det er fint å se på likevel. Mange ville meldt 2sp på øst sin hånd (pass med spar og meld 3hj/4hj hvis du ikke har). Da blir det verre å få tatt ØV, men det er mulig 2ru - 2sp betyr noe annet for ØV.
Erling Berg(bildet) og Jarle Fredheim vant 7. spillekveld av høstturneringa 2014. På plassene bak fulgte Olsen-Olsen og Åsen-Pedersen. Sammenlagt leder fortsatt Åsen-Pedersen foran Berg-Fredheim og Olsen-Olsen.
08.11.2014 23:00
og sender med bildet under. Vi er i en boble når vi spiller kort, men hun etterlyser at folk hjelper litt til med å rydde etter seg.
30.10.2014 17:54
Jeg har kjent luringen i snart 25 år. Da jeg kom til Kristiansand i 1989 var det fem år siden han og bror Helge Mæsel var blitt Norgesmester for par. Jeg har siden da beundret brødreparet for denne prestasjonen, men i går røpte lur sannheten om hva som skjedde på siste bordet i 1984. Fotografene holdt allerede på å ta bilde av Tor Helness som Norgesmester fordi han leda med over 70 poeng før siste runde og han hadde ikke dummet seg ut på noen av de to avsluttende spillene. Roald og Helge hadde et kjempespill inne på sist nest siste og i aller siste spill skulle selveste Berton Gudmestad fra Jæren og makker prøve seg i 5kl. Berton var blindemann og hadde fire små kløver. Makkeren vant første stikk i bordet og spilte en av de små kløverne. Roald var renons og kasta et kort. Da utbrøt Berton (som blindemann), "Vi har ALLTID så uflaks, makker!". Makker nikket helt enig og ga likegodt bort det første kløverstikket til Helge. Da spillefører kikka litt nøyere på korta sine, oppdaga han at han hadde EKDxxx og hadde gitt bort for Knxx bak. Rein kasse til Kristiansand og seier med minste margin foran en etter sigende svært mutt Tor Helness.
08.11.2014 23:06
var det enkle det beste. Jeg mener selvsagt ikke at en skal unngå å beskrive kortene sine og gjennom det finne egne svake punkter, men på veien blir det noen sår. John Våge lot være å leite etter 5-3 i spar og unngikk med det hjerterutspillet. Heldig at vest hadde hjerteren, men dette skjer oftere enn vi kanskje tror. På det andre bordet meldte syd 2kl som Stayman og da fikk vest meldt hjerteren sin. NS kom i 4sp, men singlel ruter ut ga flere beit.
Da er seriemeterskapet snart i gang igjen. I Vadsø spiller vi 4. divisjon. Spillested blir enten hotellet eller Vadsø ungdomsskole.
Vi håper det blir over 4 lag slik at det ikke blir avlyst.
Mehamn/Kjøllefjord, Båtsfjord, Kirkenes og Vadsø bør kunne stille med iværtfall ett lag fra hver klubb!
PÅMELDING
08.11.2014 23:30
NBF har signert en avtale verdt 250.000,- med Nordic Choice. Vi gratulerer med avtalen og håper at også vi medlemmer får nye godt av gode priser fra hotellkjeden. Samtidig håper jeg at dette er den første i rekken av sponsoravtaler NBF signerer i forbindelse med EM. MER INFO HER
Resultater fra 3 divisjonspuljen som kretsen arrangerer (15-16 Nov) vil bli oppdatert her
09.11.2014 10:01
avhengig av ruterdamen. Vest-Adger hadde stoppet i 6sp, er kontrakt som lett ble vunnet. Hordaland Sven Olai Høyland og Magne Eide meldte seg helt opp til 7sp. Ser du alle kortene vinner du lett alle tretten stikkene ved enten å stjele ut ruterdamen eller ta kappen. Magne Eide fant en spillplan som var en tredje variant. Hjerterkongen ut til esset. Så en gang spar, tre ganger kløver til stjeling og all trumfen. Med tre kort igjen er stillingen som under. Legg merke til at Håkon Bogen kasta ruter ni og beholdt treeren. Under ruter ess la han tieren og da har jeg stor forståelse for at Magne Eide spilte på at vest var skviset. 100 inn til Vest-Agder og 17 IMP i stedet for 2210 ut og 13 til Vestlandet. Det er små marginer som gir store utslag i bridge.
« Forrige Neste » 1... 2877 2878 2879 2880 2881 2882 2883 2884 2885 2886 2887 2888 2889 2890 ...12020