Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

20141028

 

http://harestuabk.org/var/fckeditor/harestuabk/file/735HBK/Turneringsresultater/Bridge-resultat%2020141028.pdf

Re: Registrere singel spiller i en klubbturnering

Svar til: Registrere singel spiller i en klubbturnering

Ottar og Trygve vann siste spelekvelden i oktober.

28.10.2014

Resultat 28.10.

Ottar og Trygve vann siste spelekvelden i oktober.

Å spare seg til fant

06.11.2014 16:58

7988 Snorre Aalberg

Tags: Spill

Det er greit å få bunner når motparten er flinke. Har en selv meldt en god kontrakt hvor det satt surt og dermed fikk en bunn, er det også til å leve med. Hvis jeg tar en sjanse og den ikke lykkes, er den type bunner ok. Det verste jeg vet, er å få dårlige spill når en selv feiget ut og ikke turde. Ja, står du opp om morgenen er det en tusendels promilles sjanse for å blir overkjørt av en trailer, men en kan da ikke legge seg til i senga for det?

Det øverste meldingsforløpet er fra mitt bord og jeg er ikke sint, men skuffet. Å melde inn 3sp over 3kl kan selvsagt koste dobla beiter, men bunnen er like stor når makker spiller ut ruter mot 3NT. Blir det feil å aksjonere, har en i alle fall prøvd. Den sikreste måten å ikke vinne parturneringer på, er enten å gå beit i slemmer eller passe seg til fant.

Det andre meldingsforløpet viser Marianne Homme i aksjon i vest. Selvsagt kan det stå 3NT, det er bare å gi nord Dxx i spar. Nå ble det middels i stedet for en bunn. Tøft, fru Homme!!


 

Vest Nord Øst  Syd                                                                            
  1NT pass 3kl* HHxxxx og invitt                      
pass 3NT p.r                          
                                 
                                
  1NT pass 3NT                        
dobl* 4kl p.r   *spill ut spar, makker                      
                               
                               
                               

Barometer den 28 oktober

28.10.2014

Gratulerer med seieren til John Olov Andersson og Per Furuseth

Barometer den 28 oktober

"Dette hadde jeg klart", sa Harald Gjellestad

06.11.2014 17:18

7988 Snorre Aalberg

Tags: spill

Harald er en racer som spillefører. Uheldigvis svikta motspillet slik at han ikke fikk vist sine kunster live, men det hadde vært moro..

Vest Nord Øst  Syd                                                                            
    pass 1sp                        
pass 2sp dobl pass                        
3hj 3sp p.r                          


Det kom spar ut og Harald tok ut trumfen, fulgt at hjerter ess og mer hjerter. Motparten spilte en tredje som han trumfa. Så ruter. Hvis motparten hadde spilt tre runder der også, måtte Harald stjålet i bordet og angrepet kløveren selv. De røde fargene er eliminert og det er trumf på begge hende.

Hvis øst hadde avslørt hjerterdamen og EJ i ruter, er det naturlig å plassere vest med kløveresset. Hvis ikke hadde øst fort åpnet. Kløveren er:

K108

D43

og du ser sikkert hvilken kløver du må spille fra bordet. Joda, tieren!! 

Jeg vet ikke om Harald hadde klart det, men jeg ville ikke blitt forundret.

Kjell Inge og Anders til topps

28.10.2014
7 bord på startstreken og dobbelsiger til Sogndal med Anders og Kjell Inge på topp, Tor Henning og Øyvind på andre og bronse til Hans Herman og Nils.
Kjell Inge og Anders til topps

Fikk du alle stikka i denne?

06.11.2014

Da har du spilt på en dårlig sjanse og skal få prøve på ny. Du sitter syd og har meldt deg opp i den gode kontrakta 6 spar. Fra vest kommer liten spar ut og spardama vinner i bordet. Hvordan spiller du videre for å gjøre lagkameratene fornøyd?

Fikk du alle stikka i denne?

Les mer...

Bjørg og Eivind vant i Kabelvåg

28.10.2014

Igjen var vi vi 2 bord.

De som gå igjennom spillene dagen eter vil ikke være stolt av sine prestasjoner.

 

Bjørg og Eivind vant i Kabelvåg

Les mer...

Revers eller ikke? (oppdatert!)

06.11.2014

De fleste håper jeg er enig om at du i meldeforløpet under har reversert korta dine:

Du                          Makker

1 ru                         1 hj

2 sp

Du har vist 4-5 i spar og ruter, og kort gode nok til 3-trinnet mot en makker som kan ha ned mot 6p. Men hva med det neste meldeforløpet?

Du                          Makker

1 ru                         2 kl

2 sp

Har du reversert korta dine nå? Hva er den svakeste meldinga du kan gjøre etter 2kl med fordelinga 4-3-4-2 (sp-hj-ru-kl)? Benekter 2kl 4korts spar, og hvorfor/hvorfor ikke?

Send meg gjerne en mail, adressa mi finner du øverst inne på forsida.

Revers eller ikke? (oppdatert!)

Les mer...

« Forrige Neste » 1... 2868 2869 2870 2871 2872 2873 2874 2875 2876 2877 2878 2879 2880 2881 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer