http://harestuabk.org/var/fckeditor/harestuabk/file/735HBK/Turneringsresultater/Bridge-resultat%2020141028.pdf
Svar til: Registrere singel spiller i en klubbturnering
Resultat 28.10.
06.11.2014 16:58
7988 Snorre Aalberg
Tags: Spill
Det er greit å få bunner når motparten er flinke. Har en selv meldt en god kontrakt hvor det satt surt og dermed fikk en bunn, er det også til å leve med. Hvis jeg tar en sjanse og den ikke lykkes, er den type bunner ok. Det verste jeg vet, er å få dårlige spill når en selv feiget ut og ikke turde. Ja, står du opp om morgenen er det en tusendels promilles sjanse for å blir overkjørt av en trailer, men en kan da ikke legge seg til i senga for det? Det øverste meldingsforløpet er fra mitt bord og jeg er ikke sint, men skuffet. Å melde inn 3sp over 3kl kan selvsagt koste dobla beiter, men bunnen er like stor når makker spiller ut ruter mot 3NT. Blir det feil å aksjonere, har en i alle fall prøvd. Den sikreste måten å ikke vinne parturneringer på, er enten å gå beit i slemmer eller passe seg til fant. Det andre meldingsforløpet viser Marianne Homme i aksjon i vest. Selvsagt kan det stå 3NT, det er bare å gi nord Dxx i spar. Nå ble det middels i stedet for en bunn. Tøft, fru Homme!!
Gratulerer med seieren til John Olov Andersson og Per Furuseth
06.11.2014 17:18
Tags: spill
Harald er en racer som spillefører. Uheldigvis svikta motspillet slik at han ikke fikk vist sine kunster live, men det hadde vært moro..
Det kom spar ut og Harald tok ut trumfen, fulgt at hjerter ess og mer hjerter. Motparten spilte en tredje som han trumfa. Så ruter. Hvis motparten hadde spilt tre runder der også, måtte Harald stjålet i bordet og angrepet kløveren selv. De røde fargene er eliminert og det er trumf på begge hende. Hvis øst hadde avslørt hjerterdamen og EJ i ruter, er det naturlig å plassere vest med kløveresset. Hvis ikke hadde øst fort åpnet. Kløveren er: K108 D43 og du ser sikkert hvilken kløver du må spille fra bordet. Joda, tieren!! Jeg vet ikke om Harald hadde klart det, men jeg ville ikke blitt forundret.
Da har du spilt på en dårlig sjanse og skal få prøve på ny. Du sitter syd og har meldt deg opp i den gode kontrakta 6 spar. Fra vest kommer liten spar ut og spardama vinner i bordet. Hvordan spiller du videre for å gjøre lagkameratene fornøyd?
Igjen var vi vi 2 bord.
De som gå igjennom spillene dagen eter vil ikke være stolt av sine prestasjoner.
De fleste håper jeg er enig om at du i meldeforløpet under har reversert korta dine:
Du Makker
1 ru 1 hj
2 sp
Du har vist 4-5 i spar og ruter, og kort gode nok til 3-trinnet mot en makker som kan ha ned mot 6p. Men hva med det neste meldeforløpet?
1 ru 2 kl
Har du reversert korta dine nå? Hva er den svakeste meldinga du kan gjøre etter 2kl med fordelinga 4-3-4-2 (sp-hj-ru-kl)? Benekter 2kl 4korts spar, og hvorfor/hvorfor ikke?
Send meg gjerne en mail, adressa mi finner du øverst inne på forsida.
« Forrige Neste » 1... 2868 2869 2870 2871 2872 2873 2874 2875 2876 2877 2878 2879 2880 2881 ...12020