Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120202 treff

Husk Fadderturneringa!

25.10.2014

Vi er i skrivende stund hele 15 par påmeldt, allerede langt over forventet. Men det er plass til flere, så meld dere på!

Påmeldingslink finner du øverst på sida. Hvis du er på Nyhets-sida må du trykke "Forside" helt øverst.

Husk Fadderturneringa!

Einar, Sigbjørn og røkla

09.10.2014

Sigbjørns høydopphold ga umiddelbart resultater. Fra 43% til 70% på tre uker. Ikke siden Johann Muhlegg i Salt Lake City har vi opplevd maken til utklassing. Kanskje føles det litt urettferdig for vinnerne at dette bare var "trening" før høstturneringen fortsetter neste tirsdag.

Einar, Sigbjørn og røkla

Les mer...

Alf Edvard Hansen og Ragnar Edv. Nilsen vant hyggeturneringen

18.10.2014

 Hyggeturneringen i samarbeid Tønsberg BK og Nøtterøy BK ble arrangert på Nøtterøy lørdag 18. oktober med 19 par og 34 spill.  Det var meget jevnt i toppen og vinnere ble Alf Edvard hansen - Ragnar Edv. Nilsen fra Tønsberg, foran Bodil Ekeli - Trygve Storm Larsen, Sandefjord BK og Ivar Gjerde - Finn Zachariassen, Nøtterøy BK/Tønsberg BK

Arrangementsansvarlig Knut Kjærnsrød takket Marcus for et som vanlig velsmurt turneringsledelse, Vigdis Kalliainen for skjenking av selvlagede flotte keramikkrus, samt Marit Tordly, Elen Opland Stenersen og Jan Th. Thoresen for de deilige smørbrødene.

Spill og resultater finnes under arkfanen Resultater.

Alf Edvard Hansen og Ragnar Edv. Nilsen vant hyggeturneringen

Ny nyhetsartikkel Klubbkveld den 9 okt.

09.10.2014

Johs Aklestad og Inge Longva vant i kveld. 

Ny nyhetsartikkel Klubbkveld den 9 okt.

Les mer...

8 år og spiller helgeturnering

18.10.2014 22:10

7988 Snorre Aalberg

Tags:

 

  Slike gutter skulle vi hatt flere av. Her er Linus Hjelvik og under ser du han ved bordet sammen med pappa Karl Magnar. 

Håper alle tar godt i mot Linus slik at han får en god opplevelse av det å være på bridge.
     
     


Høstferieturnering

09.10.2014
Jan Magnus og John Helge gjorde en sjelden visitt i Bekkefaret og stakk like godt av med seieren. Formannen var i godt humør pga høstferien og da ble det vin også til 2. plass - selv om det bare var syv bord. 2. plassen ble delt mellom Egil-Per Ove og Maiken-Kjell-Terje - som broderlig (og søsterlig) delte to vinflasker mellom seg. Klikk under resultater for fullstendig liste.
Høstferieturnering

Åpent VM lag halvveis i kvalifisering

18.10.2014 22:19

7988 Snorre Aalberg

Tags:

I dag (natt) ble de første 56 spillene i innledende serie spilt. 8 kamper a syv spill. Nå deles feltet i A-semifinale og B-semifinale. Hvis opplegget er likt som mixlag, er de 27 beste fra A-semi og 5 beste fra B-semi klare for Round of 32 på mandag. 

RESULTATER ETTER RUNDE 8 finner du her og det blir norske lag i begge semifinaler. Jeg er ikke helt sikker på om feltet deles på midten eller et annet sted, men det ser du når de er i gang. 

Disse er lag mad norske deltakere.

Open Teams
Entries received so far from Norway
# Team Name # Team Name # Team Name
1 GILLIS 2 HAUGE 3 KCB
4 NORWAY JUNIORS 5 SILVERFOX    

Resultater 9. oktober

09.10.2014

Torsdag den 9. oktober startet Høstturnering 2. Ulf og Sverre vant med 58,9 %. Kolbjørn og Ketil havnet på andreplass med 56,1 %, mens tredjeplassen gikk til Roger og Ståle, som fikk 53,6 %.

Roy er ansvarlig for arrangementet den 16. oktober (se terminliste).

Resultater 9. oktober

Referat fra årsmøtet for 2013.

19.10.2014

Absolutt ingen nyhet dette, men referatet bør jo være tilgjengelig for klubbens medlemmer, så her kommer det.

Referat fra årsmøtet for 2013.

Les mer...

Tommy Sandmark slår på tromma (igjen)

19.10.2014 11:21

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Jeg har tidligere skrevet mye om Tommy Sandsmark. Det har vært med fortegn av alle typer, plusser og minuser, gangetegn og utropstegn. En ting som i alle fall er sikkert, er at det er vanskelig å forholde seg nøytral til mannen. I de siste årene har han valgt å trekke seg tilbake fra rollen som sjefsytrer, noe jeg antar har sammenheng med "korreksen" han fikk av disiplinærutvalget for sine ordvalg i forbindelse med tidligere uttalelser. En kan mene hva en vil om det Tommy sa den gangen og den diskusjonen har jeg ikke tenkt å ta opp her.

Nå har Tommy Sandsmark igjen blitt en offentlig bridgepersonlighet gjennom sitt engasjement som redaktør for Aftenposten sin brdigespalte. Jeg holder ikke Aftenposten, men jeg regner med at den jobben håndterer Tommy på en god måte. Å skrive en slik spalte, innebærer også at en får en rolle i norsk bridge som det er viktig å være bevisst. Da må en veie sine ord på en ny måte og en kan ikke lenger skyte fra hofta, uansett hvor rett en måtte mene å ha. Sosiale media er på en måte ikke noe offisielt møtested,men heller et slags "Speakers Corner". Likevel pålegger det den enkelte av oss et ansvar for å tenke oss om når vi skriver.





Det jeg ønsker å irettesette Tommy for nå, er måten han ytrer seg på Facebook i forbindelse med diskusjonen om Norsk Bridge skal være digital eller et fysisk blad som medlemmene får i posten. Jeg har respekt for at det er ulike meninger om dette. Noen er fornøyd med at bladet kun finnes som en PDF på nettet og at forbundet gjennom det sparer over en halv million, mens andre mener det er et minimum av service at alle medlemmer noen ganger i året får et fysisk blad i posten.

Her er noen sitater fra diskusjonen, alle med Tommy Sandsmark som avsender:

  • Nei, NBF, ta dere samme og prøv i hvertfall å gi et bittelite inntrykk av at dere gjør noe mer for medlemmene deres, enn bare å høste deres penger i bøtter og spann

  • Jeg hadde vel ikke ventet noe annet enn dette fra deg, Inger (min komm: Hjellemarken) , for du er jo NBFs lakei

  • Er det virkelig noen som er så naive at de tror at de meninger som kom fram på tinget representerer hva flertallet av NBFs medlemmer ønsker? Nei, ærlig talt, lavmål eller ikke, dette er virkelig for dumt til å være sant.

 
Det er i ytringsfrihet i Norge og vi ser gjentatt ganger hva retten mener det er tillatt å si. Da snakker jeg om rimelig mye kraftigere lut enn dette, men likevel synes jeg det er trist å se en viktig meningsutveksler i norsk bridge synker så lavt som å kalle Inger Hjemmemarken for en lakei for NBF. Inger fikk senest i sommer NBF hederstegn for lang og tro tjeneste. Å nedvurdere vårt høyeste organ, bridgetinget, som et møtested der IKKE flertallet av medlemmene sine ønsker blir ivaretatt, er alvorlig. Vi velger repesentanter til tinget ved hjelp av de demokratiske reglene vi har: Når Tommy Sandsmark hever seg over det og mer enn antyder at hans meninger er mer dekkende, er det et svært alvorlig angrep på hele vår organisasjon.

Jeg har mange ganger forsvart deg og dine meninger, Tommy Sandsmark. Nå blir jeg bare lei meg. Saken med medlemsbladet er i mine øyne en liten sak. At noen liker mora og noen dattera, er helt greit.  At du nok en gang velger å gå i krigen og lade børsa med dine meninger om tidligere president Jan Aasen, er mye verre.


___________________________________________________________________________

« Forrige Neste » 1... 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850 2851 2852 2853 2854 2855 2856 ...12021



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer