Vi er i skrivende stund hele 15 par påmeldt, allerede langt over forventet. Men det er plass til flere, så meld dere på!
Påmeldingslink finner du øverst på sida. Hvis du er på Nyhets-sida må du trykke "Forside" helt øverst.
Sigbjørns høydopphold ga umiddelbart resultater. Fra 43% til 70% på tre uker. Ikke siden Johann Muhlegg i Salt Lake City har vi opplevd maken til utklassing. Kanskje føles det litt urettferdig for vinnerne at dette bare var "trening" før høstturneringen fortsetter neste tirsdag.
Hyggeturneringen i samarbeid Tønsberg BK og Nøtterøy BK ble arrangert på Nøtterøy lørdag 18. oktober med 19 par og 34 spill. Det var meget jevnt i toppen og vinnere ble Alf Edvard hansen - Ragnar Edv. Nilsen fra Tønsberg, foran Bodil Ekeli - Trygve Storm Larsen, Sandefjord BK og Ivar Gjerde - Finn Zachariassen, Nøtterøy BK/Tønsberg BK
Arrangementsansvarlig Knut Kjærnsrød takket Marcus for et som vanlig velsmurt turneringsledelse, Vigdis Kalliainen for skjenking av selvlagede flotte keramikkrus, samt Marit Tordly, Elen Opland Stenersen og Jan Th. Thoresen for de deilige smørbrødene.
Spill og resultater finnes under arkfanen Resultater.
Johs Aklestad og Inge Longva vant i kveld.
18.10.2014 22:10
7988 Snorre Aalberg
Tags:
18.10.2014 22:19
I dag (natt) ble de første 56 spillene i innledende serie spilt. 8 kamper a syv spill. Nå deles feltet i A-semifinale og B-semifinale. Hvis opplegget er likt som mixlag, er de 27 beste fra A-semi og 5 beste fra B-semi klare for Round of 32 på mandag. RESULTATER ETTER RUNDE 8 finner du her og det blir norske lag i begge semifinaler. Jeg er ikke helt sikker på om feltet deles på midten eller et annet sted, men det ser du når de er i gang. Disse er lag mad norske deltakere.
Torsdag den 9. oktober startet Høstturnering 2. Ulf og Sverre vant med 58,9 %. Kolbjørn og Ketil havnet på andreplass med 56,1 %, mens tredjeplassen gikk til Roger og Ståle, som fikk 53,6 %.
Roy er ansvarlig for arrangementet den 16. oktober (se terminliste).
Absolutt ingen nyhet dette, men referatet bør jo være tilgjengelig for klubbens medlemmer, så her kommer det.
19.10.2014 11:21
Jeg har tidligere skrevet mye om Tommy Sandsmark. Det har vært med fortegn av alle typer, plusser og minuser, gangetegn og utropstegn. En ting som i alle fall er sikkert, er at det er vanskelig å forholde seg nøytral til mannen. I de siste årene har han valgt å trekke seg tilbake fra rollen som sjefsytrer, noe jeg antar har sammenheng med "korreksen" han fikk av disiplinærutvalget for sine ordvalg i forbindelse med tidligere uttalelser. En kan mene hva en vil om det Tommy sa den gangen og den diskusjonen har jeg ikke tenkt å ta opp her. Nå har Tommy Sandsmark igjen blitt en offentlig bridgepersonlighet gjennom sitt engasjement som redaktør for Aftenposten sin brdigespalte. Jeg holder ikke Aftenposten, men jeg regner med at den jobben håndterer Tommy på en god måte. Å skrive en slik spalte, innebærer også at en får en rolle i norsk bridge som det er viktig å være bevisst. Da må en veie sine ord på en ny måte og en kan ikke lenger skyte fra hofta, uansett hvor rett en måtte mene å ha. Sosiale media er på en måte ikke noe offisielt møtested,men heller et slags "Speakers Corner". Likevel pålegger det den enkelte av oss et ansvar for å tenke oss om når vi skriver. Det jeg ønsker å irettesette Tommy for nå, er måten han ytrer seg på Facebook i forbindelse med diskusjonen om Norsk Bridge skal være digital eller et fysisk blad som medlemmene får i posten. Jeg har respekt for at det er ulike meninger om dette. Noen er fornøyd med at bladet kun finnes som en PDF på nettet og at forbundet gjennom det sparer over en halv million, mens andre mener det er et minimum av service at alle medlemmer noen ganger i året får et fysisk blad i posten. Her er noen sitater fra diskusjonen, alle med Tommy Sandsmark som avsender:
Det er i ytringsfrihet i Norge og vi ser gjentatt ganger hva retten mener det er tillatt å si. Da snakker jeg om rimelig mye kraftigere lut enn dette, men likevel synes jeg det er trist å se en viktig meningsutveksler i norsk bridge synker så lavt som å kalle Inger Hjemmemarken for en lakei for NBF. Inger fikk senest i sommer NBF hederstegn for lang og tro tjeneste. Å nedvurdere vårt høyeste organ, bridgetinget, som et møtested der IKKE flertallet av medlemmene sine ønsker blir ivaretatt, er alvorlig. Vi velger repesentanter til tinget ved hjelp av de demokratiske reglene vi har: Når Tommy Sandsmark hever seg over det og mer enn antyder at hans meninger er mer dekkende, er det et svært alvorlig angrep på hele vår organisasjon. Jeg har mange ganger forsvart deg og dine meninger, Tommy Sandsmark. Nå blir jeg bare lei meg. Saken med medlemsbladet er i mine øyne en liten sak. At noen liker mora og noen dattera, er helt greit. At du nok en gang velger å gå i krigen og lade børsa med dine meninger om tidligere president Jan Aasen, er mye verre. ___________________________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850 2851 2852 2853 2854 2855 2856 ...12021