Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120202 treff

Hei til dere alle.

07.10.2014
På nytt vart bridgen avlyst ,for lite spillere .Våres medlemmer må snart bestemme seg, vil vi ha bridge klubben, eller skal vi legge den ned .Blir frustrerende å gå heim gong etter gong. Hva mener medlemmene ?
Hei til dere alle.

Ikke rart det er krig i verden

07.10.2014 20:43

7988 Snorre Aalberg

Tags:

På BIN sin nettside snapper jeg opp en artikkel Boye har hentet fra NewInBridge.  Der meldes det at etter fjorårest bruduljer i det italienske bridgeforbundet trekker tre av verdens beste spillere, Augustin Madala, Norberto Bocchi og Georgio Dubion, seg fra Italias landslag i overskuelig framtid. Artikkelen leser du her.

Årsaken til  konflikten er at det italienske bridgeforbundet bestemte at landslaget skulle taes ut etter en enkeltstående kvalifiseringsturnering, ikke på bakgrunn av parene sine samlede resultater over tid. Dette likte Lavazza's mannskap så dårlig at de nektet å stille i den avgjørende turneringa, med det resultatet at Italia sendte et annet lag. Dette var slettes ingen suksess for Italia og i fjorårets internasjonale mesterskap var laget langt unna de plasseringer vi er vant med.

Jeg har en mistanke om at fru Marie og hennes lag trodde fjorårets protest skulle være nok til å endre det de syntes var et hårreisende vedtak. Det lyktes de ikke med og så vidt jeg har forstått er det ingen planer om å endre kvalifiseringsmåten for Italia sine landslag i framtiden. Nå prøver de enda et drastisk tiltak ved å ekskludere seg selv fra landslaget også i framtiden. Brevet er skrevet i en hyggelig tone, men mellom linjene oser det av mistillit.

Rart at to parter ikke klarer å ta til vettet og finne en løsning som alle er tjent med. Resultatet er som i alle kriger: Nemlig ingen vinnere, kun tapere.

I solidaritet med Madala, Bocchi og Dubion melder undertegnede at jeg ikke er tilgjengelig for det norske landslaget i den tiden denne konflikten pågår.

Haustturneringa

16.10.2014

vart vunnen av Dag Stefansen & Klaus Flatøy.

Haustturneringa

Les mer...

Innbydelse Bergen Storturnering 2015

07.10.2014

Innbydelse Bergen Storturnering 2015

Klubbmesterskap kveld 2 ble vunnet av Frank og Anne Irene Bogen

16.10.2014

Andre kveld i klubbmesterskapet 2014 ble vunnet av Frank og Anne Irene Bogen med 59,7 foran Sverre selfors og Håkon Bogen med 56,9. På tredjeplass fulgte Tor Arne Reppen og Lars Tore Hatten med 55,1.

Sammenlagt etter to kvelder leder Johnny Robertsen og Svein Kolstad med 112 foran Geir Bonsaksen og Bjørn Erik Rydland med 109,2

Se alle resultatene under les mer

Klubbmesterskap kveld 2 ble vunnet av Frank og Anne Irene Bogen

Les mer...

Innbydelse Bergen Storturnering 2015

07.10.2014

Innbydelse Bergen Storturnering 2015

Reisebestilling divisjon og CodanCupen

Hvor kommer plussen fra? (Del 2)

07.10.2014 21:21

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Kurt Ove Thomassen har tatt utfordringen og splittet opp sin score fra NM par 2014 i de samme kategorier som Kvangraven - Lie. Jeg forklarer ikke tabellen under en gang til.




De har en vesentlig større andel spill der de er spillefører. Nesten 55% tror jeg ikke er utypisk for Thomassen - Karlberg, et par som etter eget utsagn har en svært aggressiv meldestil med blant annet tynne majoråpninger. Slemstatistikken er positiv med +79 og de melder fire flere slemmer enn sølvvinnerne. Der de mister medaljen i forhold til Nils og Terje er i motspill. Der husker du kanskje at det andre paret hadde + 304 mot nordlendingene sine 93,6. Begge parene har god pluss på egne spilleføringer.

Både Kvangraven - Lie og Karlberg - Thomassen har et snitt på nøyaktig 60% på "justerte spill." Det tar jeg til etteretning og hvis jeg  noen gang skal kunne bli Norgesmester i bridge, tror jeg at jeg må satse på å få en vesentlig andel av spillene mine justert.

Blar du nedover, ser du at Kvangraven -. Lie har -19 i snitt på "pass rundt". Det er knapt 20% score. Jeg har lenge hatt en mistanke om at Kvangraven er ekstremt dårlig til å passe.

Re: Hva melder du?

Svar til: Hva melder du?

Ranja - Bjørnar & Ylva - Jarl

07.10.2014

 Delt seier i første kveld av Høstsingelen. Vi gratulerer!

RESULTAT

Ranja - Bjørnar & Ylva - Jarl

« Forrige Neste » 1... 2837 2838 2839 2840 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850 ...12021



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer