Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120202 treff

Klubbkveld 02.10.2014

05.10.2014

Gratulerer til Sigurd Evjen og makker Anfinn Evjen med 1. plass i deres første klubbkveld for sesongen i Gol Bridgeklubb. Å kunne ha spillere som kjemper om NM titler og deltar på vanlige klubbkvelder er lærerikt og verdifullt for små klubblag.

Man lærer stadig noe av de "store gutta" da de alltid er villig til å lære bort tips og triks som kan gjøre deg til en bedre spiller. Undertegnede spilte mot Sigurd og makker og da jeg satt igjen med 2 kort (kløver konge og ruter knekt), var spørsmålet "Hva skulle jeg sake?" Begge kortene står, og jeg vil kunne få det siste stikket hvis jeg kaster riktig og kan resonnere meg frem til hva Sigurd sitter igjen med.

Etter å ha tenkt i 5-6 sekunder ble valget mitt å kaste ruter knekt ettersom det kun var gått en kløverrunde tidligere, og Sigurd hadde saket en kløver på hånda. Ruter hadde vi kjørt noen runder så jeg regnet med at det var tomt og kvittet meg med ruter knekt. Det var selvføgelig feil. Ikke så rart når man tenker i så enkle baner, men da kom Sigurd med følgende tips. "Hadde jeg sittet igjen med kløver dame (det var det manglend kortet) ville jeg ha fisket kongen (kløver A og J hadde tidligere ligget i bordet sammen med 3 små kløver." Så enkelt, men allikevel så vanskelig når man bare er en liten hobbyspiller. Det er slike små innspill på klubbkvelder fra de bedre spillerne som er med på å kickstarte læringskurven og sette i gang nye tankeprosesser. Jeg vil selvfølgelig alltid med to kort igjen i tillegg tenke på om det var noen fiskemuligheter som spillefører ikke benyttet seg av hvis jeg er i tvil om hvilke kort jeg skal kaste neste gang. 

Resultater klubbkveld 02.10.2014 

 
Klubbkveld 02.10.2014

Resultater kvalifisering VM mix

14.10.2014 17:18

7988 Snorre Aalberg

Tags:

 Jeg har enda ikke klart å finne ut hvor mange som går til hhv. A-semi og B-semi. Hvis noen av dere lesere kan leite bedre enn meg, er det fint. Ann KArin og Silla spilte seg kraftlig opp på slutten. Grattis spesielt til Kristian og Louise.

14th Red Bull World Bridge Series Cumulative
after Session
10
Qualifier

 

Rank
Pairs
Nationality
%
1   LARA Maria Joao  OREY CAPUCHO  POR - POR 59.69
2   SUN Yanhui  HOU Xu CHN - CHN 57.86
3   CHAGAS Gabriel  PAIN Leda BRA - BRA 57.59
4   GONG Wangying  LONG Hao CHN - CHN 56.68
5   FISCHER Doris  SAURER Bernd AUT - AUT 56.38
6   DEWI Suci Amita  KARWUR INA - INA 55.87
7   LI Hui  BI Shuguang CHN - CHN 55.83
8   SHEN Lili  LI Jianwei CHN - CHN 55.73
9   LEI Li  YAO Jiangtao CHN - CHN 55.35
10   CHEN Wenmin  TANG Yi CHN - CHN 55.07
         
25   ELLINGSEN Kristian  NILSEN Louise NOR - NOR 53.62
         
29   BLAAGESTAD Lise  BREKKA Geir NOR - NOR 53.24
         
32   FUGLESTAD Ann Karin  SAELENSMINDE Erik NOR - NOR 53.07
         
65   GRUDE Marian  GRUDE Tor Eivind NOR - NOR 50.32
         
72   GILLIS Simon  HARDING Marianne ENG - NOR 49.87
         

Vellykket jubileumsturnering

05.10.2014

Lørenskog BK gjennomførte lørdag den 4. oktober en bridgeturnering i anledning sitt 75 års-jubileum. Invitert til å delta i turneringen var spillere som er medlemmer i Romerike bridgekrets. Det deltok i alt 23 par, som kom fra i alt åtte av kretsens klubber. Turneringen ble gjennomført i en hyggelig sosial atmosfære under god ledelse av rutinerte Trygve Sætereng. Det ble spilt monrad med i alt 44 spill, og det ble en spennende kamp om turneringsseieren. Britt og Arvid Fredriksen lå hele tiden helt i toppsjiktet og gikk til slutt av med en knepen seier foran Kåre Bogø og Håvard Straumsnes, også de fra fra Nittedal BK. Nittedal vant også premien som var satt opp til beste klubb basert på resultatene for de 3 beste parene fra klubben. Hroar Mikalsen og Jan Erik Horgen fra Nittedal BK vant førstepremien blant de parene som hadde meldt seg på i gruppen for mindre rutinerte spillere. Man kan dermed trygt si at Nittedal BK dominerte premielistene. Det var 7 premier i "åpen Klasse" og to premier i klassen for mindre rutinerte spillere.

Under turneringen var det anledning til å kjøpe kaffe, kaker, vafler og forfriskninger, og midtveis ble det servert en meget god gryterett.

Fullstendig resutatliste fra turneringen, finner du her.

Vellykket jubileumsturnering

En fin skvis fra Kina

14.10.2014 18:12

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Denne skvisen er i tre farger, men øst er på en måte truet bare i to av dem. Den siste fargen er komminikasjon til makker og den måtte han kvitte seg med.




Øst hadde et vanskelig utspill og startet med hjerteress. Så skifta han til kløver, men spillefører gikk opp på esset og tok syv ganger ruter. Før den siste er posisjonen som oppe til høyre. Øst kan ikke kaste majorkort, så da må kløveren gå. I bordet forsvinner hjerter ti og så spar fra hånda. Pent!!!

Lag "MARIANNE" vant Parkturneringa

05.10.2014 20:49

7988 Snorre Aalberg

Tags: Resultater , spill

Gratulerer til Vest-Agders andredivisjonslag. Dette lover godt for sesongen. En spesielt stor gratulasjon til Ronny Kolnes. Et kjempetalent som ikke har vunnet sin siste bridgeturnering. 

RESULTATER



Fv: Egil Homme, Martin Reinertsen, Marianne Homme og Ronny Kolnes.


Jeg blir nesten lei av..

å skrive om spill der Geir Brekka har vunnet en eller annen pris. På lørdagen ble det delt ut premie til dagens beste spill og sannelig vant han ikke igjen.
2sp fra øst viste hjerter og kløver, mens resten var naturlig. Hvis 4hj fra Ivrig i nord kan kalles naturlig da. Han mente å vise litt spar og ruterfarge. Hva jeg mener om vest sin dobling, får du ikke høre. Annet enn at opplysende doblinger på 4-trinnet sjelden er lurt. Det blir en anelse lettere å være spillefører når motparten er så snill å fortelle deg hvordan det sitter. Et typisk eksempel på at i jakten på 200 i stedet for 100 ble prisen -790 i stedet.



Geir fikk hjerterdamen ut og etter en liten pause fant han ut at vest er stor favoritt til å ha ruterkongen. Derfor ruterdamen (!) fra hånda i stikk to. Vest stakk og nå kan han beite ved å gi opp en av sparstikkene og spille den fargen. Han spilte mer ruter og regnet sikkert med at makker kom inn på esset for å spille spar derfra. Neida.

Nå var Geir sjef. Ruter ess, hjerter til stjeling, ruter til stjeling, hjerter til stjeling, ruter til stjeling. To ganger høy trumf, kløver til esset og der lå det en godspilt ruter til avkast av kløvertaperen. +790. Ingen andre hadde vunnet så mange stikk.

De(n) gamle var eldst- Johan (83) m/ makker til topps

14.10.2014

"Mot normalt" var det klubbens eldste aktive spiller, Johan Eliassen, som gikk helt til topps mandag 13. 10.

De(n) gamle var eldst- Johan (83) m/ makker til topps

Les mer...

Lag "syttisju" vant RondaneCupen

05.10.2014 21:12

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Jeg bakspilte Ove Andersbakken og Bård Kåre Græsli i mange kamper på BBO i dag. Virkelig solid og god bridge. De hadde da også gode +1.73 på butleren. Jeg har ingen bilder enda, men håper noen sender meg.

RESULTATER


Her er et fint spill (flere lenger nede)



De to første meldingene var likedan på det andre bordet, men der doblet syd for å vise begge minor. Jeg liker Bård Kåre sin 3kl bedre, fordi det er så stor kvalitetsforskjell på EDxxxx og D10xx. Nord fulgte fint opp med 4hj og viste (minst) en god løft til 5kl og kortfarge i hjerter. Hadde nord hatt ruterkongen i tillegg, ville de kommet til 7kl. Nå stoppet de fint i lilleslem og med rutersitsen var det ikke mulig å gå beit.

På det andre bordet stoppet NS i 5ru.

Sunn fornuft

Det er ikke mulig å ha avtaler for alle posisjoner, men da må en ta med seg logikk fra andre lignende situasjoner. Når motparten har tatt fra oss melderom til å invitere til utgang (det er ikke ledig plass mellom motpartens og egen farge på 3-trinnet), må "dobler" brukes for å vise invitt i allerede vist farge. Ole Berset meldte bare 3sp i stedet for å doble (kanskje 4sp er et like godt bud?) og Sunndalsøra var griseheldige når de stoppet i delkontrakt. Trumfen satt 4-1 og laget vant åtte IMP istedet for å tape elleve mot utgang på det andre bordet.

Høstturnering 2014 - Sammenlagt resultat

14.10.2014
1. 314,50 Harald Alsvik - Flemming Knutsen

2. 283,30 Inge Mykland - Hans Magne Halvorsen

3. 274,50 Even Helge Høgbråt - Jon Hagelia

4. 264,30 Fredrik Haugen - Odd Ivar Bredesen

5. 263,70 Ingunn Aasebø - Hans Lauritzen

6. 254,00 Elin Garthe - Raoul Matson

7. 248,90 Stig Hansen - Thor A. Ausland

8. 248,60 Jon Erik Svenningsen - Marit Johnsen

9. 241,60 Arvid Haugen - Svein T. Røed

10. 233,50 John Olsen - Ole Arne Kirkeby

11. 222,70 Anton Thomassen - Viktor Hauge

Høstturnering 2014 - Sammenlagt resultat

SERVICEAVGIFT

06.10.2014

Serviceavgift for ikke-medlemmer

Skrevet 26. september, 2014 av Allan Livgård

Fra 1. oktober innføres det en egen serviceavgift for ikke-medlemmer

Serviceavgift for ikke-medlemmer

Som vedtatt av Bridgetinget i juni innføres det en egen sats for serviceavgift for ikke-medlemmer. Denne innføres fra 1. oktober, slik at klubbene allerede neste uke må ta hensyn til den nye satsen.

* Fra 1. oktober betaler spillere som spiller i en klubb og ikke er medlemmer av NBF en serviceavgift per kveld på kr 60.

NB: dette kommer i tilegg til spilleavgiften på klubbkvelden, så hvis du ikke er medlem må du betale 130 kr pr kveld.

Da skjønner alle at  det lønner seg å være medlem.

Ny medlemskontigent  for 2015 (400kr) blir sent ut i desember. Legger ut konto nr på hjemmesiden for dere som bruker den,andre får giro av Torgeir.

SJ

SERVICEAVGIFT

Monica og Inge L nr 1

14.10.2014
Hei til dere alle ,vi fikk spille med 3 bord i dag redning fra Ålesund, en utflyttet Haramsøying var redningen Inge Kvalsvik .
Monica og Inge L nr 1

« Forrige Neste » 1... 2831 2832 2833 2834 2835 2836 2837 2838 2839 2840 2841 2842 2843 2844 ...12021



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer